کد خبر : 263067
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
-

کنگره ونزوئلا به دنبال تایید قانون ضد محاصره است

کنگره ونزوئلا به دنبال تایید قانون ضد محاصره است

رئیس کنگره ونزوئلا اعلام کرد، مجمع ملی ونزوئلا تحت رهبری سوسیالیست‌ها به دنبال تایید قانونی برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، خورخه رودریگز، رئیس کنگره ونزوئلا گفت، مجمع ملی کشور به دنبال تایید این قانون است که سال گذشته میلادی در یک مجمع قانونگذاری جداگانه به تصویب رسید که به دولت اجازه امضای قراردادهای محرمانه با کمپانی‌های خصوصی را به دلیل تحریم‌های آمریکا می‌دهد.

این لایحه ضد محاصره اکتبر گذشته میلادی توسط مجمع ملی قانون اساسی ونزوئلا به تصویب رسید که یک مجمع قانونگذاری موازی است که سال گذشته میلادی و پس از آن منحل شد که متحدان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا کنترل مجمع ملی را که پیشتر تحت کنترل اپوزیسیون بود، به دست گرفتند.

منابع مطلع آن موقع گفته بودند که هدف اصلی این قانون جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر و بزرگتر در بخش نفت خام ونزوئلا و استفاده از قراردادهای محرمانه برای حمایت از شرکا در برابر تحریم‌های بالقوه واشنگتن بوده است. واشنگتن در سال ۲۰۱۹ و برای سرنگونی دولت مادورو کمپانی نفتی دولتی این کشور موسوم به PDVSA را تحریم کرد.

رودریگز در یک مصاحبه با رویترز گفت:‌ این قانون ضد محاصره، امنیت بیشتری برای آن دسته از سرمایه گذارانی ایجاد می‌کند که نگران تاثیر پذیری از تحریم‌ها و محاصره از سوی ایالات متحده هستند.

وی ادامه داد: بی شک، این قانون باعث ایجاد پویایی بیشتر در سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش نفت ونزوئلا می‌شود.

خروجی نفت خام ونزوئلا در سال‌های اخیر و به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب و سوءمدیریت در کمپانی نفتی دولتی این کشور و همچنین تحریم‌های واشنگتن به شدت کم شده است.

اپوزیسیون ونزوئلا مدت‌هاست که استدلال می‌کنند قانون هیدروکربن باید برای تقویت سرمایه گذاری خصوصی تغییر کند.

از زمانی که متحدان حزب حاکم ونزوئلا کنترل مجمع ملی را به دست گرفته‌اند،‌ این مجمع دستورکاری را برای ایجاد اصلاحات در ۳۵ قانون از جمله قانون هیدروکربن و قوانین مربوط به گاز طبیعی و بخش معادن ارائه کرده است.

رودریگز در پاسخ به این سوال که برنامه‌های ایجاد اصلاحات برای قانون هیدروکربن به چه صورت است، گفت: کنگره شاید قوانینی را که منسوخ شده‌اند، اصلاح کند.

اپوزیسیون ونزوئلا به صورت گسترده انتخابات پارلمانی دسامبر گذشته میلادی را بایکوت کردند چون بر این باور بودند که این انتخابات، آزاد و عادلانه نیست. واشنگتن، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر از کشورهای آمریکای لاتین نیز نتایج آن انتخابات را به رسمیت نشناخته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + پنج =