کد خبر : 263175
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

وزیر کشور پاسخگوی مشکل زباله آمل باشد

وزیر کشور پاسخگوی مشکل زباله آمل باشد

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر کشور پاسخگوی مشکل زباله آمل باشد، گفت: یک سؤال در مورد حل معضل پسماند شهرستان آمل با امضای ۷۶ نماینده مجلس شورای اسلامی طرح شده و به ثبت رسیده است تا وزیر کشور در صحن علنی مجلس پاسخگوی آن باشد.

به گزارش عصرقائم، عمارت زباله آمل چون غده سرطانی بدخیم هر روزوضعیت وخیم تری می یابد، این آتشفشان فعال هر لحظه توان انفجاری به اندازه یک بمب اتم را دارد و آنقدر بزرگ شده است که دیگر کسی نمی تواند برای کم کاری هایش در این حوزه سرپوش بگذارد.

نمادی از بی توجهی که امروز از هر زاویه ای هم بررسی کنید نمی توان آن را نادیده گرفت، در سال ۹۰ وزارت نیرو وعده داده بود طی ۲ سال عمارت را تعطیل و مشکل را حل خواهد کرد، خوشبختانه برای برطرف شدن مشکل زباله آمل عزم استانی وجود دارد، این جمله ای بود که معاون امور عمرانی استاندار مازندران علی نبیان در سال ۹۶ گفت و واگذاری زمین جدید برای ساخت کارخانه زباله سوز را تا پایان ماه جاری خواند،  فرماندر ویژه آمل نیز از تشکیل کارگاه ویژه روند واگذاری زمین و تسریع ساخت نیروگاه جدید زباله سوز امل گفت.

سریال عمارت
تا چند روز آینده پروژه پاساکش پیشرفت مناسبی دارد این را شهردار آمل احمد امیرسلیمانی در مهر سال ۹۷ در یکی از مصاحبه خود بیان کرد و پیش بینی کرد تا ۱۰ روز آینده وزارت کشور تاییدیه مراحل مناقصه را ارسال میکند، این سریال تلاش های بی سرانجام فقط عزمی راسخ تر می خواست.

زمین مناسب برای نیروگاه زباله سوزچالش یک دهه اخیر عمارت است که هر بار میان تایید و ردها با مشکل مواجهه می شود، این بار نیز که زمین منال مورد تایید شد با سنگ اندازی های زیادی روبه رو مواجهه شده است، اما حالا منال هست ولی با مخالفت بخشدار بلده سدی برای دنیای روشن آمل ایجاد کرده است.

پسماند، گریبانگیر مازندران

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی به معضل پسماند در شمال کشور اشاره کرد و گفت: پسماند معضل بزرگی است که سال‌ها گریبان‌گیر این استان شده است و با توجه به گذشت سال‌های زیادی از مشکلات فراوان آن، تاکنون اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

وی با بیان تلمبار شدن چندین ساله زباله در عمارت که کوه آلودگی و شیرآبه‌های خطرناک را به بار آورده است، عنوان کرد: وضعیت پسماند آمل در منطقه عمارت در شرایط بسیار بحرانی قرار دارد و با نفوذ شیرابه‌های خطرآفرین به رودخانه‌ها و ورود به سفره‌های زیرزمینی، سلامت مردم را با خطرهای بسیار جدی و خطرناک روبرو کرده است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ما در قبال سلامت عمومی جامعه و به خطر افتادن سلامت همشهریان خود مسؤول هستیم، خاطرنشان کرد: وزیر کشور باید پاسخگوی مردم آمل باشد و برای دفاع از سلامت عمومی جامعه و همشهریان لحظه‌ای سکوت نمی‌کنم.

وی از وزیر کشور رحمانی فضلی در صحن مجلس شورای اسلامی خواست در صحن مجلس پاسخگو باشد، تصریح کرد: یک سؤال در مورد حل معضل پسماند شهرستان آمل با امضای ۷۶ نماینده مجلس شورای اسلامی طرح شده و به ثبت رسیده است تا وزیر کشور در صحن علنی مجلس پاسخگوی آن باشد.

عمارت دیگری خلق نکنیم 

حاجی‌پور با تاکید اینکه نباید عمارت دیگری خلق کنیم، اظهار کرد: آمل چندین سال است که نه تنها با معضل زباله همشهریان خود در منطقه عمارت دست و پنجه نرم می‌کند بلکه زباله بسیاری از شهرها و شهرستان‌های مازندران به این شهرستان و منطقه عمارت در دل کوه‌های هراز سرازیر می‌شود.

وی به منطقه پیشنهادی جوان در محور هراز به عنوان مکان جدید دپوی زباله، اشاره کرد و افزود: باید در انتخاب منطقه جدید دپو زباله و پسماند با مدیریت دقیق، تصمیمات اساسی و کارشناسی گرفته شود، قرار داشتن منطقه در مسیر سیلاب، سلامت عمومی مردم، عدم نفوذ شیرآبه‌ها در دل رودخانه و سد هراز پس از آبگیری مطرح بوده تا با هماهنگی و توافق همه مسؤولان شاهد باز شدن گره کور پسماند در این شهرستان باشیم.

به طور یقیین می توان گفت زباله ها، فراگیرترین معضل دنیای مدرن هستند که ردپای آن آسیب جدی به سلامت و بهداشت شهروندان خواهد زد.

زباله ها که امروز جا پای خود را در آمل سفت کرده اند علاوه بر مشکلات زیست محیطی و بیماری، موجب بر هم زدن چهره شهر و یکی از عوامل دافعه گردشگری شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − هشت =