کد خبر : 263149
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
-

فاضلی: تمرکز بر واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها تنها راه مقابله با کرونای هندی است

فاضلی: تمرکز بر واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها تنها راه مقابله با کرونای هندی است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که کرونا همچون آتش زیرخاکستر است، گفت که باید در شرایط فعلی و با هشدارهای داده شده برای ورود ویروس کرونای انگلیسی بر واکسیناسیون و رعایت درست پروتکل های بهداشتی تمرکز کرد.

به گزارش عصرقائم، ملک فاضلی در گفت و گو ، اظهار کرد: روند شیوع ویروس کرونا در طول ۱۴ ماه گذشته تایید کننده چند چیز است که از جمله آن عدم مدیریت بیماری در سطح جهانی بوده، برخی کشورها بهتر توانسته اند مدیریت کنند و برخی دیگر دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: اکنون هم شاهد گونه جهش یافته هندی کرونا هستیم که میزان مرگ و میر آن بالا است. با توجه به این که مشخص نیست که این بیماری تا کی ادامه پیدا می کند خوشبختانه در کشورمان تولید واکسن دنبال می شود تا مردم را مصون کرد البته تا آن زمان باید واکسن وارد شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نباید از بیماری کرونا غافل شد چون همچون آتش زیر خاکستر است که گونه های جهش یافته آن پدید می آید، پس باید به سمت تولید واکسن و واکسیناسیون گسترده حرکت کرد تا سطح ایمنی جامعه را افزایش داد.

وی در مورد ویروس هندی در کشور اظهار کرد: اگر قبول کنیم که ویروس کرونا دوره کمون دارد کسی نمی فهمد چه زمانی نوع جهش یافته آن وارد کشور شده هند کشوری است که ترددهای هوایی و دریایی داریم و این گونه جهش یافته هم شانس سرایت بالایی دارد، پس باید حواسمان جمع باشد و در شرایط فعلی رعایت درست پروتکل های بهداشتی را مدنظر قرار دهیم. در این راه دو موضوع مهم است اول افزایش توانمندی ها و دوم همراهی جامعه.

فاضلی توضیح داد: در حال حاضر چنین همراهی را از سوی جامعه نمی بینیم مردم خسته شده اند و مجبور هستند برای تامین معاش خود از خانه خارج شوند. اقدامات حمایتی هم مقطعی بوده و بعد فراموش می شود. اقدامات دیگر هم پیوسته انجام نمی شود آن هم با ویروسی که شانس درگیری اش در جامعه زیاد است. در چنین شرایطی تکلیف این است که هرچه زودتر جامعه واکسیناسیون گسترده شده و واکسن ارزان در دسترس مردم قرار گیرد، چون مردم توان خرید ندارند. همچنین چرخه توزیع واکسن مدیریت شده و نظارت گسترده باشد تا مشکلات به وجود نیاید.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جمع بندی تمرکز بر واکسیناسیون و رعایت درست پروتکل های بهداشتی را تنها راه مقابله با کرونا و گونه های جهش یافته آن همچون هندی دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =