کد خبر : 263137
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
-

رهبر هنگ‌کنگ کانون وکلا را تهدید کرد

رهبر هنگ‌کنگ کانون وکلا را تهدید کرد

کری لام، رهبر هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) گفت، دولت او در صورت لزوم در کار کانون وکلا که رئیس آن از سوی دفتر نماینده ارشد پکن در این دولت‌شهر به عنوان “سیاستمدار ضد چین” برچسب خورده است، دخالت خواهد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، پل هریس، رئیس کانون وکلای هنگ‌کنگ مرتبا از طرف نیروهای طرفدار چین هدف قرار می‌گیرد و تازه‌ترین مورد هم روز یکشنبه از طرف دفتر نمایندگی مطرح شد که از او بابت صحبت علیه مجازات زندان چندین فعال دموکراسی‌خواه در همین ماه انتقاد کرده است.

کری لام در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت، گرچه هنگ‌کنگ به آزادی بیان احترام می‌گذارد اما محدودیت‌هایی وجود دارد.

رئیس اجرایی هنگ کنگ افزود: تا بدین لحظه شاهد هیچگونه مداخله دولت در امور کانون وکلای هنگ‌کنگ نبوده‌ام. اما قطعا اگر موارد یا شکایت‌هایی درباره این کانون باشد که مطابق قوانین هنگ‌کنگ عمل نمی‌کند، این دولت وارد عمل خواهد شد.

پل هریس از مجازات حبسی که برای جیمی لای، از چهره‌های رسانه‌ای هنگ‌کنگ و دیگر افراد بابت مشارکت در اعتراضات بدون مجوز حین تجمع‌های ضد دولتی ۲۰۱۹ تعیین شده، انتقاد کرده و همچنین از حق اعتراضات مسالمت‌آمیز دفاع کرد.

دفتر نمایندگی چین، او را یک “سیاستمدار ضد چین با ارتباطات نزدیک خارجی” توصیف کرده و این سوال را مطرح کرده که او چگونه قرار است از قوانین این مستعمره سابق بریتانیا دفاع کند و آیا باید همچنان رئیس این کانون باقی بماند یا خیر.

در همین حال از کری لام پرسیده شد که آیا برگزاری مراسمی به مناسبت سالروز سرکوب چهارم ژوئن در میدان تیان‌آن‌من پکن در ۱۹۸۹ نقض قانون امنیت ملی این دولت‌شهر است یا خیر. این قانون ژوئن سال گذشته اعمال شده و کری لام گفت تنها احترام به حزب کمونیست چین اهمیت دارد.

رهبر هنگ‌کنگ گفت: امسال جشن صد سالگی حزب کمونیست چین است. همه تحت رهبری این حزب، ارتقای اقتصاد کشورمان و زندگی سعاتمند در این دهه‌ها را می‌بینند. بنابراین احترام به حزب حاکم کشورمان موضع ماست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + چهارده =