کد خبر : 263119
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
-

دیگر هیچ بازیکنی را نمی‌شود نقد کرد

دیگر هیچ بازیکنی را نمی‌شود نقد کرد

حواریون بازیکنان و صفحات طرفداران آنها آن‌ قدر زیاد و پرقدرت شده‌اند که عملاً امکان نقد هیچ بازیکنی وجود ندارد. این بادکردن بازیکنان هیچ سودی ندارد جز این که آنها این تحسین و لایک‌ها باورشان می‌شود و به جای تمرین برای ارتقای کیفیت برای باشگاه و هوادار خط و نشان می‌کشند و در یک فرصت مناسب آنها را قال می‌گذارند و برای پول بیشتر می‌روند تیم دیگر!

به گزارش عصرقائم، عصر ایران نوشت: «فدای سر مهدی شیری اگه سانترهاش دقیق نبود»، «فدای سر مهدی عبدی که هر بار توپ بهش رسید هدر داد، به هر حال اون برای تیم گل هم زده»، «فدای سر …» و … این چیزی است که بعضی از هواداران پرسپولیس از روزنامه‌نگاران انتظار دارند. این که مثل یک بوقچی عمل کنند و جز تحسین هیچ ننویسند. البته در مورد استقلال، سپاهان، تراکتور و بقیه هم داستان همین است. همین «فدای سرت» نوشتن‌ها!

حواریون بازیکنان و صفحات طرفداران آنها آن‌ قدر زیاد و پرقدرت شده‌اند که عملاً امکان نقد هیچ بازیکنی وجود ندارد. این بادکردن بازیکنان هیچ سودی ندارد جز این که آنها این تحسین و لایک‌ها باورشان می‌شود و به جای تمرین برای ارتقای کیفیت برای باشگاه و هوادار خط و نشان می‌کشند و در یک فرصت مناسب آنها را قال می‌گذارند و برای پول بیشتر می‌روند تیم دیگر!

پرسپولیس در شبی که ۶۸% مالکیت توپ را در اختیار داشت و موقعیت‌های بیشتری خلق کرد یک بر صفر به الوحده‌ای باخت که تقریباً ۸۰ دقیقه از کل بازی را درون زمینش خیمه زده بود. آنها خیلی زود روی مهربانی خط دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس به گل رسیدند و بعد عقب نشستند اما حتی یک عقب‌نشینی مطلق نتوانست پرسپولیس را به سمتی ببرد که یک توپ توی چارچوب بزند. حتی یک شوت! پاسکاری مکرر در میانه زمین، بردن توپ به چپ و امید بستن به مهدی ترابی که مثل الماس خط دفاع را بشکافد یا در راست به سانترهای کم‌خطر سیامک نعمتی موثر نیفتاد.

نیمه دوم بهتر بودند. چند تعویض، شلیک سنگین احسان پهلوان به تیر دروازه، خلق فرصت‌های متعدد و بازی مالکانه. اما در کنار آن فرصت‌سوزی باز به چشم آمد و تک‌روی وجود داشت. در دقایق پایانی هر بازیکنی توپ را دریافت می‌کرد به جای سریع‌کردن ریتم بازی آن را چند متر اضافی حمل می‌کرد؛‌ امری که به خاطر هوای شرجی و فشار بازی‌ها فقط خستگی به دنبال داشت و فرصت به خط دفاعی حریف می‌داد تا برگردند و فشرده‌تر شوند. تصمیم‌های غلط بازیکنان در لحظه‌های کلیدی باعث شد تا حتی وقتی الوحده در دقایق آخر ۱۰ نفره شود باز همان سبک و سیاق دنبال شود و تیم قادر به گلزنی نباشد.

یک شکست برای نقدکردن عملکرد تیمی که چهار پیروزی پی‌درپی به دست آورده غیر منصفانه است اما بازیکنان وقتی برای پیروزی مقابل گوآ هم اغراق‌آمیز تحسین می‌شوند باید بدانند که عملکرد ضعیف آنها هم مورد نقد هواداران قرار می‌گیرد. پرسپولیس بردن را به وظیفه خود تبدیل کرده است و هواداران جز این را نمی‌توانند تحمل کنند. قرمزها هنوز با دو امتیاز بیشتر در صدر هستند و این بخت را دارند تا به عنوان تیم اول صعود کنند، اگر مقابل الریان این همه بخشنده و مهربان نباشند!

در دیگر دیدار این گروه گوآ تا دقیقه ۹۰ می‌رفت که یک شگفتی خلق کند اما با گلی که دریافت کرد با نتیجه ۱-۱ مقابل الریان به تساوی رسید تا عملکردی آبرومند داشته باشد.

تراکتور دوباره به ریل تساوی‌ها برگشت. تساوی بدون گل مقابل پاختاکور امیدها را زنده نگهداشت. در این دیدار رسول خطیبی امید اصلی گلزنی تیم محمد عباس‌زاده را روی نیمکت نشاند و اشکان دژاگه با کارت زردی که گرفت عملاً بازی بعد مقابل شارجه را از دست داد.

رسول خطیبی بعد از این بازی گفت: امیدوارم نیروی هوایی بتواند الشارجه را شکست دهد تا ما به عنوان تیم اول صعود کنیم اما در نهایت شارجه با نتیجه ۳-۲ به پیروزی رسید و با ۱۱ امتیاز در صدر ایستاد و به عنوان تیم اول صعود کرد. تراکتور در صورت پیروزی مقابل نیروی هوایی ۱۰ امتیازه خواهد شد.

در آخرین دیدار فولاد مقابل تیم خوب السد ایستاد. شاگردان ژاوی که اندک‌اندک خود را بازیافته‌اند با آن که روی زمین مسلط بازی می‌کردند اما تا نیمه دوم نتوانستند به گل برسند؛ جایی که نام تایه هی با آزادی کامل با یک ضربه سر دروازه محسن فروزان را گشود. بعد از این گل فولاد که چیزی برای از دست دادن نداشت سراپا حمله شد و چند فرصت خوب گلزنی را از دست داد، توپ را به تیر کوبید و برای گلزنی بی‌تابی کرد اما مثل همیشه ضعف تمام‌کنندگی دامن ما را گرفت و السد انتقام شکست دور رفت را گرفت.

شگفتنی این گروه را تیم بی‌امید الوحدات اردن مقابل النصر رقم زد. آنها با دو گل مقابل حریف به پیروزی رسیدند تا هم اولین پیروزی‌شان را جشن بگیرند، هم مانع فاصله‌گرفتن النصر با رقیبان شود و هم السد با ۱۰ امتیاز به صدر برود.

پرونده شب بد نمایندگان ایران این طور بسته شد و حالا همه چشم‌ها به استقلال است؛ تیمی که برای صعود حق هیچ اشتباهی ندارد. آنها ساعت ۰۰:۴۵ بامداد باید الاهلی را از پیش رو بردارند. خط آتش استقلال باز می‌تواند جور خط دفاع را بکشد؟»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =