کد خبر : 263155
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

خط قرمزمان مسائل اخلاقی و مالی است

خط قرمزمان مسائل اخلاقی و مالی است

رئیس هیات نظارت ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان آمل گفت: مسائل اخلاقی و مالی خط قرمز ماست و بیشتر تایید و یا رد صلاحیت ها بر اساس آن در نظر گرفته شده است.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام محمدعلی ابراهیم زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در انتخابات شورای شهر برخلاف مجلس عدم احراز نداریم، در انتخابات شوراها فقط تایید و رد صلاحیت ها هستند و رد نهایی در این مرحله است و افرادی که قانونا صلاحیت آنها تایید نشده چهار روز فرصت دارند به هیئت عالی نظارت استان اعتراض کنند و آنان ظرف ۱۰ روز به اعتراض ها رسیدگی می کنند.

وی با بیان اینکه در تایید و رد صلاحیت های نامزدهای شورا،  شورای نگهبان نقشی ندارد، عنوان کرد: نظارت ما از طرف مجلس است و شورای نگهبان هیچ نقشی در رد صلاحیت های شورای شهر ندارد.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: در قانون هشت درجه جرم وجود دارد که درجه ۶، ۷ و ۸ جز سابقه موثر محسوب نمی‌شود و افرادی که با این درجات سابقه محکومیت دارند رد صلاحیت نمی شوند، حتی اگر دو سال زندانی شده باشند و یا شلاق خورده باشند، اما جرایم یک تا پنج در رد صلاحیت آموثر است.

وی با تاکید اینکه هیچ رد صلاحیتی بر اساس موضوعات سیاسی نبوده است، اظهار کرد: غالباً بخاطر مشکلات اخلاقی و مالی رد صلاحیت شدند، مسائل اخلاقی و مالی خط قرمز ماست و بیشتر تایید و یا رد صلاحیت ها بر اساس آن در نظر گرفته شده است.

رئیس هیات نظارت ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان آمل  در چگونگی تایید صلاحیت ها گفت: استعلام مبنای کار ما بوده و گاهی بعضی از استعلام‌ها را به تشخیص اغماض کردیم، فرق انتخابات شورا و مجلس این است که در شورا به هیچ وجه گزارش مردمی مبنا قرار نمی‌گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 10 =