کد خبر : 263089
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
-

تدوین اولین دوره آموزش مجازی آفلاین کاشت، داشت، برداشت و فرآوری یک گیاه دارویی

تدوین اولین دوره آموزش مجازی آفلاین کاشت، داشت، برداشت و فرآوری یک گیاه دارویی

پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به‌عنوان قطب آموزش گیاهان دارویی، مباحث کاشت، داشت، برداشت و فراوری گیاه داروی آویشن باغی را در قالب دوره آموزشی مهارتی آفلاین تدوین و ارائه کرده است.

به گزارش عصرقائم، دکتر غفارزادگان، رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در خصوص اهمیت آموزش گیاهان دارویی گفت: در جهان فرا صنعتی امروز که همه چیز به شدت در حال تغییر و پیشرفت است. توسعه بدون توجه به آموزش‏های مناسب برای افراد جامعه بسیار سخت و غیر ممکن خواهد بود، امروزه با توجه به این‌که آموزش‏های آکادمیک طولانی مدت دانشگاهی در موسسات دولتی برای همه افراد جامعه امکان پذیر نیست و از طرفی این تحصیلات در دانشگاهای خصوصی هزینه‏های گزاف و وقت طولانی را لازم دارد، بنابراین بسیاری از افراد جامعه، توان هزینه و وقت لازم را برای این کار ندارند.

وی افزود: آموزش‏‌های آزاد کوتاه مدت جهاددانشگاهی، انجام فعالیت‏‌ها و آموزش علوم و فنونی است که فرد را برای انجام وظایف مربوط به یک شغل یا حرفه آماده می‏‌کند. به همین علت است که می‏بینیم یکی از اولویت‏‌های مهم در سرمایه‌گذاری‏‌های آموزشی در تمامی جوامع صنعتی، توسعه و گسترش آموزش‏‌های آزاد کوتاه‌مدت است در واقع خصوصیت این نوع آموزش‌‏ها نوعی پرورش افراد کارآفرین است به این دلیل که افراد پس از آموزش و کسب مهارت، قادر خواهند بود فرصت شغلی مناسبی را برای خود در بازار کار پیدا کنند.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی عنوان کرد: امروزه با توجه به اهمیت استراتژیک گیاهان دارویی و نقش مهم آن‌ها در سلامت افراد جامعه و صنایع مختلف و هچنین ایجاد اشتغال برای افراد علاقه‌مند و جویای کار در راستای اقتصاد مقاومتی، پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی به‌عنوان قطب آموزش گیاهان دارویی با همکاری معاونت آموزش جهاد دانشگاهی و سازمان فعالیت‌های قرآنی اقدام به تعریف استانداردهای آموزشی مهارتی کوتاه مدت در زمینه کشت و پرورش گیاهان دارویی و فراوری آن‌ها کرده است.

دکتر غفارزادگان افزود: همچنین با توجه به این‌که پژوهشکده گیاهان دارویی جزو معدود مراکز در خاورمیانه است که در همه حوزه‏‌های گیاهان دارویی اعم از کشت و تولید نشا و بذر، کاشت و برداشت گیاهان دارویی، بیوتکنولوژی گیاهان دارویی، داروسازی و کارآزمایی بالینی با استفاده از اعضای هیات علمی وافر و مجرب فعالیت دارد، بنابراین از این پتانسیل می‌‏توان برای آموزش افراد در همه حوزه‌‏های گیاهان دارویی استفاده نموده و باعث ایجاد اشتغال پایدار شد.

وی تأکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری آموزش حضوری، جهاددانشگاهی نیز با توجه به پوشش آموزشی در سراسر کشور، نسبت به راه اندازی سامانه آموزش مجازی اقدام کرده و در حال حاضر اکثر آموزش‏‌های این نهاد بر بستر مجازی به صورت آنلاین یا آفلاین در حال انجام است. بنابراین کلیه آموزش‏‌های مجازی در قالب بسته آموزشی و به صورت مهارتی یا کارگاهی می‏‌باشد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر غفارزادگان خاطر نشان کرد: مباحث کاشت، داشت، برداشت و فراوری گیاه داروی آویشن باغی در قالب دوره آموزشی مهارتی آفلاین تدوین شده و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق آدرس imp.jdereg.ir ثبت نام کرده و فیلم دوره را به صورت آفلاین تماشا کنند. پس از اتمام دوره بایستی در آزمون دوره شرکت کرده و در صورت موفقیت، مدرک پایان دوره دریافت خواهند کرد. همچنین با توجه به نیاز جامعه، این دوره‌های مجازی ادامه‌دار بوده و در آینده نزدیک اکثر گیاهان دارویی که دارای ارزش اقتصادی هستند به صورت دوره مجازی آفلاین آماده خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + یازده =