کد خبر : 263042
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

اپه و فلوره ایران همچنان ناکام

اپه و فلوره ایران همچنان ناکام

شمشیربازان ایران در مسابقات زون آسیا نتوانستند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند و در جنگ برای کسب سهمیه المپیک خیلی زود حذف شدند.

به گزارش عصرقائم، شمشیربازی ایران با پنج ورزشکار در مسابقات زون آسیا شرکت کرد اما موفق به کسب سهمیه نشد تا همانند دو المپیک قبلی  لندن و ریو ایران فقط در سابر مردان نماینده داشته باشد.

سابر مردان با کسب سهمیه تیمی المپیک توانست قدم بزرگی  بردارد و اکنون به عنوان یکی از مدعیان مدال،  قدم در المپیک توکیو می گذارد.

در مقابل، در مسابقات زون آسیا نمایندگان ایران در جدول مسابقات در همان ابتدای کار کنار رفتند و عملکرد درخشانی از خود به نمایش نگذاشتند. البته اینکه مسئله در مسابقات مهم دیگر نیز شاهد آن بودیم که نتیجه خاصی در این دو اسلحه کسب نمی شد.

یکی از مهمترین مسائلی که بعد از نتیجه نگرفتن اسلحه های دیگر مطرح می شود، این است که سابر در مسابقات مختلفی حضور دارد اما  در اسلحه های دیگر اعزام کم است. این مسئله ای است که فدراسیون باید برای آن راه حلی پیدا کند تا بعد از هر نتیجه نگرفتن شاهد مطرح شدن این بحث نباشیم.

اما در هر حال این انتظاربود حتی اگر شمشیربازان سهمیه هم نگرفتند، عملکرد بهتری داشته باشند و خیلی زود با مسابقات وداع نکنند اما نمایندگان ایران تا مرحله یک چهارم نهایی بیشتر نتوانستند پیش بروند. حتی در اپه زنان که اصلی ترین امید ایران برای سهمیه بود نیز توفیقی حاصل نشد.

نکته این است که تمام شمشیربازی ایران نباید سابر باشد و درصورتی که اساسی تر علت ضعف در اسلحه های دیگر بررسی شود شاید بتوان راهکاری برای آن پیدا کرد تا تمام تکیه فدراسیون به سابر نباشد.

شمشیربازی می تواند به یکی از رشته های پر مدال ایران تبدیل شود اگر ایراد اصلی کار مشخص شود چون به هر حال سابر هم از روز اول آن قدر قوی نبود و پله پله توانست پیش برود و اکنون به یکی از قدرت های جهان تبدیل شود.

*عملکرد نمایندگان ایران در  زون آسیا:(مسابقات  ابتدا در مرحله گروهی برگزار شد و سپس جدول حذفی از مرحله یک هشتم نهایی آغاز شد).

اسلحه فلوره 
حذف هر دو نگین کافی  و علیرضا ادهمی در مرحله گروهی
اسلحه اپه
حذف محمد رضایی در یک چهارم نهایی و شکست مقابل ویتنام
حذف پریا ماهرخ در یک چهارم نهایی و شکست مقابل سنگاپور
اسلحه سابر
نجمه سازنچیان پس از استراحت در یک هشتم نهایی، در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل سنگاپور حذف شد.

*محمد رضایی شروع خوبی نداشت 
علی یعقوبیان  سرمربی تیم ملی اپه در مورد نگرفتن سهمیه در مسابقات زون آسیا به ایسنا گفت: ما تمام تلاشمان  را در هر دو بخش مردان و هم بانوان کردیم و رضایی پنجم و ماهرخ هشتم شد. البته ماهرخ اصلا ایران نیست تمام تمریناتش در آلمان با مربی مجارستانی خود است. در اپه مردان نیز اردوهای خوبی داشتیم و شانس کسب سهمیه داشتیم اما نشد.

او در مورد شکست محمد رضایی مقابل نماینده ویتنام گفت: نماینده ویتنام بازیکن خوبی بود و یک دوره در المپیک شرکت کرده بود. متاسفانه رضایی  در ابتدا شروع خوبی نداشت و و زمانی که به بازی برگشت دیگر دیر شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =