کد خبر : 263120
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
-

از لزوم جانمایی مجدد مسیر حمل و نقل عمومی تا ایجاد کانکس پلیس در شهرک‌ها

از لزوم جانمایی مجدد مسیر حمل و نقل عمومی تا ایجاد کانکس پلیس در شهرک‌ها

رابط هیأت رییسه شورایاری های منطقه ۲۱ با ارائه گزارش در صحن علنی شورای شهر تهران بر لزوم جانمایی مجدد مسیر حمل و نقل عمومی منطقه و ایجاد کانکس استیشن پلیس در هر شهرک تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، مسعود رضایی، رابط هیأت رییسه شورایاری های منطقه ۲۱ در دویست و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشریح ظرفیت ها، پتانسیل و چالش های این منطقه گفت:این منطقه دارای سه ناحیه و سیزده محله است که جمعیت ساکن در آن، حدود ۲۵۰ هزار نفر است. این منطقه دارای ۲۸ مسجد، ۱۵ کتابخانه، هفت درمانگاه، ۵۹ مدرسه، سه دانشگاه، ۲۷مکان ورزشی، سه پایگاه آتش نشانی، ۱۴ میدان تره بار و دو مکان تاریخی است و با سرانه فضای سبز حدود ۴۰ متر مربع، توانسته رتبه ۷ را در توسعه یافتگی کسب کند.

وی در خصوص پتانسیل های این منطقه گفت: وسعت فضای سبز منطقه ۲۱ حدود ۹۳۵ هکتار است که می توان با شاخص دهی و هدف گذاری، این منطقه را به قطب اکو توریستی شهر تهران تبدیل کرد. در صورت عمل کردن کامل و غیر نمایشی صنایع به مسئولیتهای اجتماعی ،همجواری با صنایع از دیگر فرصتهای منطقه در جهت توسعه است. وجود زمین های باز و بایر در سطح منطقه به اندازه ای است که در صورت استفاده درست می تواند تامین کننده کسری سرانه های هفتگانه در محلات باشد.

وی ادامه داد: معبر و ورودی بودن منطقه نیز از دیگر فرصت ها به شمار می آید که با توجه به دسترسی های مناسب این منطقه به شریان های اصلی شهر تهران، با ایجاد اقامت گاه های مناسب برای مسافران، هم به تمرکز زدایی در شهر تهران کمک خواهد شد و هم منطقه از معبر به هدف برای مسافران تبدیل خواهد شد.
رابط هیأت رییسه شورایاری های منطقه ۲۱ همجواری با صنعت را ابر مسأله این منطقه نامید و در اشاره به سه مسأله اولویت دار منطقه اظهار کرد: نبود مترو و فرسودگی حمل و نقل عمومی اولین مسأله منطقه است که باید به آن رسیدگی شود. مسأله بعدی، املاک بدون سند محله های غزالی، ویلاشهر، استقلال، تهرانسر غربی، پاسداران، نفت، تاکسیرانی وردآورد قدیمی و غیر کاربردی بودن طرح تفصیلی منطقه(تهیه شده در سال ۸۱) است.

رضایی همچنین کمبود سرانه ها در سطح منطقه، اعم از ورزشی، آموزشی و بهداشتی و تقسیم بندی نامناسب محلات را مسأله اولویت دار دیگری خواند و افزود: امتداد بی آر تی تا ورد آورد و ورود مترو در محدوده منطقه، هماهنگی با سازمانهای مربوطه به عنوان معارض (املاک بدون سند) و باز بینی طرح تفصیلی و به روز کردن آن از جمله پیشنهاداتی است که می توان برای این مسائل ارائه داد.

وی در ادامه به مشکلات مدیران سرای محلات اشاره کرد و گفت: تحمیل قرار داد پیمانکاری سوری، مشکلات مالیاتی و بیمه ای ناشی از قرارداد، عدم تناسب دریافتی ها با مسئولیت ها، مشخص نبودن سلسه مراتب و جایگاه اداری، شکایات بیمه ای پرسنل و برخوردنا شایست و نا مناسب از طرف پرسنل شهرداری از جمله مشکلاتی است که در ارتباط با مدیران سرای محلات وجود دارد.

وی با اشاره به مشکلات شهرک دریا که حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد گفت: کمبود سرانه ورزشی در حوزه بانوان و کمبود سرانه درمانی از مهمترین مسائل این محله است که می توان با پیگیری ایجاد و ساخت مجتمع ورزشی ویژه بانوان درزمین های بایر همجوار محله با مشارکت بخش خصوصی، برای این مسأله چاره ای اندیشید.

وی تاکید کرد: تبدیل زمین همجوار راهنمایی رانندگی به درمانگاه با مشارکت بخش خصوصی نیز می تواند کمبود سرانه درمانی در این محله را جبران کند.

رضایی در ادامه به مشکلات محله پاسداران اشاره کرد و گفت: کمبود سرانه های آموزشی با توجه به وسعت محله، امنیت محله با توجه وجود هفت شهرک در محله، عدم دسترسی شهرک ها در این محله به حمل و نقل عمومی از جمله مهمترین مشکلات محله است.

وی بر لزوم تعامل بین سازمان زمین شهری و آموزش پرورش جهت واگذاری زمین برای فضای آموزشی، ایجاد کانکس استیشن پلیس در هر شهرک و جانمایی مجدد مسیر حمل و نقل عمومی تاکید کرد و افزود: اعطا بیش از حد جواز تجاری بدون توجه به پیوست اجتماعی، عدم وجود سالن اجتماعات با توجه به جمعیت محله و کمبود سرانه های فرهنگی با توجه به جمعیت محله از مهمترین مسائل این منطقه است.

رضایی همچنین مهمترین مسأله محله استقلال را طرح تفصیلی محله املاک بدون سند گرمخانه خواند و با ارائه پیشنهاد گفت: بروز شدن طرح تفصیلی، پیگیری از کمیته امداد و زمین شهری و همچنین انتقال گرمخانه به محدوده غیر مسکونی می تواند مسائل این محله را کاهش دهد. نور شهرک، پل عابر مکانیزه، تخریب شدن جداول وسط جاده مخصوص که منجر به تصادفات زیادی حد فاصل کیلومتر ۱۰ تا ایران خودرو گشته از جمله مسائلی است که باید به آن ها رسیدگی شود.
او همچنین در این زمینه پیشنهاداتی ارائه داد و بیان کرد: تعامل با اداره برق توسط شهرداری با توجه به قرار گرفتن شهرک بین مخصوص و فتح و تردد زیاد از این دو و همچنین باز سازی جداول بزرگراه و قرار گرفتن پل عابر پیاده، می تواند به محدود کردن مشکلات محله کمک کند.

وی همچنین دسترسی به اتوبان تهران کرج، کمبود سرانه های درمانی وعدم دسترسی مناسب به حمل و نقل عمومی را از مسائل محله چیتگر شمالی خواند و افزود: دسترسی از طریق دو طرفه شدن تونل زیرگذر بین محلات ناحیه ۳ و منطقه ۲۲حاصل شود و همچنین بی آر تی تا مترو وردآورد امتداد پیدا کند تا مشکل حمل و نقل این محله برطرف شود. محله چیتگر جنوبی نیز با مشکلاتی از این دست روبروست. کمبود سرانه ها، روشنایی محله و دسترسی نا مناسب به حمل و نقل عمومی که از جمله مشکلات این محله است و با تجدید نظر در تقسیم بندی محلات ناحیه و طرح تفصیلی تعامل با اداره برق و همچنین گسترش بی ار تی تا وردآورد قابل حل است.

وی در خصوص مسائل محله ویلاشهر گفت: سند مشاعات محله، کمبود سرانه ها، عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی و عدم دسترسی به بزرگراه تهران کرج مسائلی است که این محله را درگیر کرده است که ورود و همکاری شهرداری و انتقال بی ار تی تا وردآورد و همچنین دو طرفه شدن تونل زیر گذر می تواند بار مشکلات را از روی محله بردارد.

رضایی با اشاره به مسائل شهرک شهرداری گفت: عدم دسترسی به بزرگراه تهران کرج، فقر شدید سرانه ها و نبود سرای محله، از مسائل این شهرک است که این مشکلات با بازبینی در اجرای طرح کاپ با نظر اهالی، دو طرفه کردن تونل زیر گذر و باز بینی طرح تفصیلی قابل حل است. عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی، کمبود سرانه ها و نیاز به تعریض خیابان امام حسن، مسائلی است که مردم این محله با آن درگیر هستند که می توان با اقداماتی نظیر امتداد بی ار تی تا وردآورد، باز بینی طرح تفصیلی و تملک گاراژ انتهای خیابان تا حدی مشکلات محله را بهبود بخشید.

رابط هیأت رییسه شورایاری های منطقه ۲۱ در ادامه به مهمترین فعالیت های شورایاران پرداخت و افزود: شناسائی ابر مسئله و مسائل اولویت دار منطقه، شناسایی و تعامل در بحث پروژهای کوچک مقیاس محلات، ایجاد پل ارتباطی بین شهروندان و مدیریت شهری جهت انعکاس خواسته های به حق شهروندان، جلسات منظم کارگروههای تخصصی با معاونتهای مربوطه جهت پیش برد امور، ایجاد گروه های واکنش سریع در بحران های پیش آمده، تعامل مثبت با نهادها و ادارات در راستای احقاق حقوق اهالی و جذب بخش خصوصی جهت مشارکت در پیشبرد پروژه های شهری، اهم فعالیت های انجام شده توسط شورایاران است.

رضایی به فعالیت شورایاران در حوزه مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و گفت: تشکیل ستادهای محلی داوطلبان مبارزه با کرونا، اختصاص تنخواه دریافتی از ستاد جهت تهیه اقلام بهداشتی از ابتدای بیماری تا به حال، تهیه بسته های حمایتی جهت خانواده های آسیب دیده حدود هر ماه هزار بسته، گند زدایی منظم و مستمر معابر در سطح محلات، آموزشهای مستمر پیرامون خود مراقبتی در حوزه کرونا، تعامل تخصصی با نهاد های مربوطه جهت شناسائی و آموزش مراقبت ها برای بیماران کرونایی و تقدیم یک شهید در راه مبارزه با کرونا از جمله فعالیت های شورایاران این منطقه در مبارزه با این بیماری بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =