کد خبر : 262917
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
-

یادداشت:

بی توجهی مدیریت شهری به ورزش در قائم شهر

بی توجهی مدیریت شهری به ورزش در قائم شهر

یکی از وظایف شورای هر شهر تامین امکانات شهروندی می باشد، لذا در ادوار گذشته این ظرفیت نادیده گرفته شد و این عدم توازن تا جایی ادامه یافت که از منابع شهری جهت ایجاد فضاهای ورزشی در محیط های خارج شهر استفاده شد.

به گزارش عصر قائم، یکی از وظایف و رسالت های شورای هر شهر، ایجاد روابط سازنده و همکاری و مشارکت در اعتلای بخش های مختلف شهری و استفاده از ظرفیت های مختلف دولتی و غیردولتی جهت ایجاد رفاه و تامین امکانات شهروندی می باشد.

لذا در ادوار گذشته این ظرفیت از طرف مسئولان شهری و نمایندگان مردم در شورای شهر نادیده گرفته شده است تا جایی که به عنوان مثال در زمینه ورزش و با توجه به پتانسیل بالا، چه در عرصه ورزش همگانی و چه در عرصه ورزش قهرمانی، هم افزایی در جهت گسترش فضاهای ورزشی و افزایش سرانه و ایجاد فضای امن و مناسب جهت ورزش همگانی و حرفه ای مغفول مانده است.

این عدم توازن تا جایی ادامه یافت که از منابع شهری جهت ایجاد فضاهای ورزشی در محیط های خارج شهر استفاده شده است که امکان استفاده اغلب شهروندان در بسیاری از ایام سال از این امکانات و فضاها میسر نمی باشد…

حال چاره چیست؟

راهکار حل موضوع در دو بخش قابل بیان می باشد:

بخش اول شهروندان و درواقع صاحبان و ذینفعان واقعی این اقدامات باید باشند که با گزینش صحیح، شناخت واقعی و نگاه به پیشینه افراد، حداقل یک نفر که اهلیت ورزش و سبقه کار ورزشی عام المنفعه داشته باشد در بدنه شورا وارد کنند.

بخش دوم مدیران شهری هستند که اولا به دور از نگاه های رانتی و مبتنی بر نظرات شخص یا گروه خاص، با در نظر گرفتن ظرفیت های محلی و تراکم جمعیت، چه به صورت عمومی و حرفه ای در مناطق مختلف، اقدام به تخصیص منابع و ارائه طرح های ورزشی در مناطق هدف، نمایند.

مهمترین سرمایه هر کشوری سرمایه انسانی و بخصوص نیروهای جوان سالم و شاداب هستند که ساختن چنین نیروهایی نیازمند سال ها زمان می باشد و حفظ آنها از اهمیت بالایی برخوردار است که فقدان امکانات و عدم توازن در پراکندگی آنها موجب هدررفت این سرمایه ها و بروز آسیب های اجتماعی در سطوح مختلف شهر خواهد شد…

بیایید باور کنیم، ما هم جزیی از این شهر هستیم و نقص در هر جزء از این سیستم عملکرد کل سیستم را با مشکل مواجه خواهد کرد…

پس همه ما مسئول هستیم چه در گذشته و چه در حال و مهمتر از همه در تعیین آینده….

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − یازده =