کد خبر : 262967
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

موضع مجلس درباره مذاکرات وین همان موضع رهبر انقلاب است

موضع مجلس درباره مذاکرات وین همان موضع رهبر انقلاب است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات نشست وین باید تنها در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گیرد و لاغیر؛ گفت: دولت باید لغو صددرصدی تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و اگر این روند را در پیش نگیرد، قطعا مجلس تایید نمی‌کند و قطعا مجلس در این مسیر دولت را همراهی نمی‌کند.

به گزارش عصرقائم، علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو ، در خصوص روند رویکرد دولت در مذاکرات نشست وین و اطلاع مجلس از جزئیات و نحوه گفتمان دولتی‌ها در این مذاکرات، اظهار کرد: بله، مجلس پیگیری از طریق کمیسیون امنیت ملی را در دستور کار دارد.

وی افزود: مذاکرات نشست وین باید تنها در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گیرد و لاغیر.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دولت باید بداند امریکا بدنبال تعلیق تحریم‌ها است و دولت باید لغو صددرصدی تحریم‌ها را در دستور کار خود قرار دهد و اگر این روند را در پیش نگیرد، قطعا مجلس تایید نمی‌کند و قطعا مجلس در این مسیر دولت را همراهی نمی‌کند.

بابایی کارنامی، ادامه داد: رویکرد مجلس در این باره تنها گفتمان مقام معظم رهبری است و غیر از نظر رهبری، مجلس نظر دیگری ندارد.

وی بیان کرد: نکته‌ای که در حال حاضر برای ما مهم است این است که تیم دیپلماسی امور خارجه و مذاکره‌کنندگان، متاسفانه از تخصص‌های درون کشور استفاده نمی‌کنند و خود را بی نیاز از مشاوره می‌دانند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی روز جاری، کمیسیون امنیت ملی مجلس با تیم مذاکره کنندگان جلسه‌ای برگزار کرد، البته در روز گذشته نیز کمیسیون اقتصادی محلس با این تیم جلسه‌ای داشت و قطعا در این جلسات، سیاست راهبردی مجلس مخصوصا خط قرمز ما قانون اقدام متقابل است که به تیم مذاکره اعلام شده است.

بابایی کارنامی، گفت: این اصل باید حتما عملی شود و امریکا باید کاملا در گام نخست تحریم‌ها را لغو کند و سپس به پای میز مذاکره اعضای ۱+۵ بیاید.

وی اعلام کرد: ضمن اینکه ما نیازی به این اتفاقات هم نداریم، چرا که در حال حاضر چین آمده و خواسته‌ها و انتظارات ما را حتی بهتر از امریکا در حال پیشبرد است و قطعا تمام اهدافی که ما در تحریم‌ها بدنبال آن بودیم این کشور قطعا انجام خواهد داد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نکته مهم نقش اسرائیل و کشورهای متخاصم در سنگ اندازی در مذاکرات است که به لطف حضور سربازان گمنام امام زمان (عج) تمام توطئه‌های آنان در نطفه خفه شده است و به آن‌ها نشان دادند که شما در دنیا عددی نیستید که بخواهید حرفی برای گفتن داشته باشید.

بابایی کارنامی، اضافه کرد: لذا امیدوار هستیم که تیم مذاکره کننده که نماد جمهوری اسلامی ایران هستند، اشتباه هفت سال گذشته را مجددا تکرار نکنند.

وی تاکید کرد: امیدورایم تیم مذاکره کننده با دو تا لبخند دشمن به ویژه غربی‌ها خوشحال نشوند و فقط فقط بدنبال یک مذاکره جدی باشند و قطعا مجلس پشتیبان مذاکرات جدی هست.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: البته مجلس ادامه مذاکره را قبول دارد، چرا که اجازه ادامه مذاکره از سوی رهبری داده شده است و ما هم موافقیم با این پیش شرط که مشروط به زمان نباشد.

بابایی کارنامی، متذکر شد: این نکته را هم باید توجه کنیم که برخی‌ها بدنبال سوء استفاده از این مذاکرات هستند و باید بدانیم که لبخندهای آقای بایدن نباید انتخابات پیش روی کشور ما را تحت تاثیر قرار دهد؛ این لبخندها، لبخندهای واقعی نیست و کاملا لبخندهای غیرواقعی و تصنعی است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که دشمنان ما با اساس جمهوری اسلامی مشکل دارند و لذا مجلس کاملا این موضوعات را تحت نظارت دارد و تمامی مسائل مرتبط با دیپلماسی خارجی اعم از مذاکرات نشست وین و مذاکرات با کشور چین را تحت کنترل خود دارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: امیدواریم نتایج این مذاکرات لغو تمامی تحریم‌ها و به نفع ملت عزیز جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =