کد خبر : 262963
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
-

راه‌اندازی سامانه ارائه خدمات شهروندی سازمان بیمه سلامت

راه‌اندازی سامانه ارائه خدمات شهروندی سازمان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: سازمان بیمه سلامت در مسیر پیاده سازی سازمان الکترونیک، اقدام به راه اندازی سامانه ای با عنوان “سامانه ارائه خدمات شهروندی” کرده است.

به گزارش عصرقائم، رسول ظفرمند در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در مسیر پیاده سازی سازمان الکترونیک که در راستای استقرار دولت الکترونیک می باشد در کنار ارائه خدمات الکترونیک سلامت نظیر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اقدام به راه اندازی سامانه ای با عنوان سامانه ارائه خدمات شهروندی نموده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی افزود: توجه به موضوع سلامت مردم از جمله مهمترین مصادیق حقوق شهروندی در جامعه امروز است که می تواند زمینه ارتقای شاخص های مختلف علی الخصوص ارتقاء سلامت جامعه را فراهم نموده و رضایتمندی روزافزون شهروندان را کسب نمود.

ظفرمند در خصوص برخی از قابلیت های این سامانه با بیان این که دسترسی به این سامانه برای کلیه شهروندان از طریق آدرس
https://eservices.ihio.gov.ir/esc/  فراهم است، افزود: از قابلیت های این سامانه می توان به احراز هویت بیمه‏ شده براساس شماره ملی و شماره موبایل ،امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه ‏ای (نام، نام خانوادگی، شماره ملی، عکس، جنسیت، سن، صندوق بیمه‏ای و تاریخ اعتبار بیمه) ، امکان تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه (صرفا برای صندوق‏های بیمه سلامت همگانی و روستائیان)‏‏- سایر صندوق‏های بیمه‏ ای که رایگان نیستند، متعاقبا در سامانه اضافه خواهد شد، امکان مشاهده اعضای خانوار و تغییر عکس و تمدید اعتبار بیمه (صرفاً برای سرپرست خانوار)، امکان مشاهده کلیه نسخ (شامل نام پزشک و کد رهگیری) و امکان مشاهده ریز نسخه شامل خدمات تجویزی و خدمات ارائه شده اشاره نمود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران از سامانه ۱۶۶۶ نیز به عنوان مجرای اصلی ارتباط با بیمه شدگان یاد کرد و افزود: خدمات سامانه ۱۶۶۶ غیرحضوری بوده و شامل ۳ بخش نظارت بر شرکای کاری یا ادارات کل استانی در صورت انتقاد، پیشنهاد، شکایت یا تقدیر، پیگیری نظارت، خسارت متفرقه یا تایید دارو و اطلاع رسانی ماشینی مثل صدور، تامین، تمدید، المثنی و ابطال دفترچه، خدمات غیرحضوری این سامانه الکترونیکی است.

گفتنی است حدود نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت مازندران قرار دارند و بیمه سلامت استان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای هزینه درمان بیمه شدگان به بیش از ۲۳۰۰ مؤسسه درمانی طرف قرارداد استان پرداخت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =