کد خبر : 262788
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۱۵
-

باز هم میدان‌داری کم‌نظیر در دیار علویان

باز هم میدان‌داری کم‌نظیر در دیار علویان

قصه مهربانی مردمان سرزمین دیار علویان وسیع‌تر از آن است که در این چند خط بگنجد؛ همدلی‌ها ادامه دارد و این قصه سر دراز دارد. موج همدلی و امید در روزهای ماه مبارک رمضان با رویکرد همدلی و کمک مومنانه ادامه دارد و از اقشار مستمند یا مستضعف جامعه دستگیری شود.

به گزارش عصرقائم، بیش از ۱۵ ماه از شناسایی رسمی ویروس «کرونا» در ایران یا به عبارتی ورود این میهمان ناخوانده و منحوس به کشورمان می‌گذرد و طی این مدت، علاوه بر آنکه حدود ۶۹ هزار و ۵۷۴ نفر از هم‌وطنانمان جان باخته‌اند و بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیز مبتلا شده‌اند، عده‌ای نیز بخاطر محدودیت‌های ناخواسته اجتماعی، یا شغلشان را از دست داده‌اند و در تنگنای معیشتی قرار گرفته‌اند یا نفس کار کردن و امرار معاش‌شان به شماره افتاده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز نیمه شعبان سال گذشته(۲۱ فروردین‌ماه جاری) در سخنرانی تلویزیونی که با مردم کشورمان داشتند، به شیوع ویروس کرونا و تبعات حاصل از آن اشاره فرموده و خواستار کمک افراد متمکن به نیازمندان شدند.

ایشان فرمودند «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»

ماه رمضان در واقع تمرینی برای پاکی در دیگر ماه‌های سال است. در ماه رمضان معنویت افزایش یافته و کمک به نیازمندان و سرپرستی ایتام از جلوه‌های زیبای ماه مبارک رمضان است در هرکوی و برزن مردم در تدارک تهیه مایحتاج سحری و افطاری هستند در حالی که بسیارند انسان‌هایی که به دلیلی فقر و تنگدستی تمام سال را روزه دارند.

در ماه رمضان که ماه میهمانی خداست بر شناسایی نیازمندان و کمک بدانها تاکید شده و درک حال فقرا و نیازمندان یکی از فلسفه های روزه داری است و باید در این ماه مبارک نیازمندان اطراف خود را شناسایی و به آنها در حد توان کمک کنیم.

کمک به فقرا و نیازمندان و رقت قلب نسبت بدانها از جلوه زیبای ماه رمضان است که در دیگر ماه های سال کمتر دیده می شود. کمک به همنوع یک وظیفه انسانی است که در ماه رمضان به اوج خود می رسد.

اما نقطه اوج این همدلی در رزمایش «همدلی و کمک مومنانه» است که از روز نیمه شعبان امسال و با رهنمود و اشاره رهبر حکیم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی ایشان به راه افتاد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنرانی،‌ با یادآوری جلوه‌های مختلف و البته مصداقی از حرکت عمومی مردم برای یاری رساندن به همدیگر در روزهای مبارزه با بیماری کرونا و تحسین این حرکت‌ها، خواستار آن شدند تا این موج همدلی و امید در روزهای ماه مبارک رمضان نیز با رویکرد همدلی و کمک مومنانه ادامه یافته و از اقشار مستمند یا مستضعف جامعه دستگیری شود.

در همین راستا اولین مرحله از آئین نهضت کمک‌های مومنانه در سال جدید همزمان با ماه مبارک رمضان و به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران و روز بسیج سازندگی با اهدای ۸۵ سری جهیزیه و توزیع ۱۰  هزار بسته معیشتی بین اقشار آسیب دیده به همت سپاه کربلا و با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با حضور سردار مسلمی فرمانده سپاه کریلا و حجت الاسلام غلامحسن تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در قدمگاه شهدای مدافع حرم مازندران لشکر ویژه ۲۵ کربلا برگزار شد.

فرمانده سپاه کربلا در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به تلاش جهادگونه مومنین، نهاد‌ها و ارگان‌های حمایتی، گفت: در سال جدید کار‌های ارزشمندی صورت گرفته است.

سردار سیاوش مسلمی از کمک مومنانه ۲۸ میلیارد تومانی مردم، بسیجیان، خیرین و نهاد‌های حمایتی به نیازمندان خبر داد و افزود:یکی از ویژگی‌های سبد‌های معیشتی این است که طبق نیازمندی خانوار‌ها تهیه می‌شود که در ماه مبارک رمضان که نیاز به کالا‌های پروتئینی بود در سبد کالا قرار گرفت.

مسلمی در ادامه با اعلام اینکه کمک مومنانه ویژه ماه مبارک رمضان با توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی با هزینه ۵ میلیارد تومان بین نیازمندان، آغاز شد، اضافه کرد: از عید امسال تا به امروز ۲۷۳ سری جهیزیه هم آماده شد که امروز ۸۵ سری جیهزیه به صورت نمادین به نوعروسان تحویل شد.

به گفته  فرمانده سپاه کربلا تمام ۲۲ قلم جهیزیه نوعروسان به خاطر حمایت از شعار سال که تولید و پشتیبانی‌ها نام گرفته است، از کالا‌های ایرانی بوده و  ۷٫۵ میلیارد تومان برای این ۲۷۳ سری جهیزیه هزینه شد.

مسلمی در ادامه با تاکید براینکه بزرگترین راه مبارزه با استکبار جهانی کمک به مردم و رفع مشکلات جامعه است، خاطرنشان کرد: استکبار در تلاش برای ناامید سازی مردم است و امروزه همه نهاد‌های حمایتی و ارگان‌ها با هم افزایی و همدلی در تلاش هستند تا درمقابل نقشه‌های استکبار بایستند.

وی از کمک ۱۱ میلیارد تومانی مردم و خیرین در طرح شهید سلیمانی  هم خبر داد و گفت:برای آن دسته از مردم که به واسطه ویروس کرونا، دچار آسیب شغلی شدند، بسته‌های معیشتی تهیه و بین آنان توزیع شد.
فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه در طرح شهید سلیمانی بصورت هدفمند به سراغ کسانی رفتیم که دچار آسیب شدند، خاطرنشان کرد:در محلات  شهری و روستایی با ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج، نیازمندان شناسایی، و بسته های بهداشتی همراه با بسته های معیشتی به نیازمندان اهدا شد.
مسلمی با بیان اینکه کمک ها فقط به بسته های معیشتی خلاصه نشده است، تاکید کرد : پرداخت قبوض، پرداخت اجاره بهای مغازه، کارت های هدیه، پرداخت اجاره خانه و  کمک هایی از قبیل به کسانی که دچار آسیب های معیشتی شدند، شد.
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به سفیران سلامت، در طرح شهید سلیمانی گفت: سفیران سلامت رابط ما در طرح هستند، تا کمک ها به صورت هدفمند به دست خانواده های نیازمند برسد.لذا  تمامی کمک ها با رعایت حفظ کرامت انسانی و عزت مومن، انجام شده است.
فرمانده سپاه کربلا  از کمک ۴۴۶ میلیارد تومانی از آغاز نهضت کمک‌های مومنانه تا به امروز هم خبر داد و افزود: با کمک مردم و خیرین همیشه در صحنه و همه ارگان‌ها ونهاد‌های حمایتی، بسته‌های معیشتی در مراحل مختلف تهیه و به نیازمندان تحویل شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − شش =