کد خبر : 262797
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۵۵
-

گرگانی‌ها فاتح لیگ برتر بسکتبال شدند

گرگانی‌ها فاتح لیگ برتر بسکتبال شدند

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان مدعی شد او و شاگردانش دو سال تلاش کردند تا به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال دست یابند.

به گزارش عصرقائم، دیدار چهارم تیم‌های مهرام تهران و شهرداری گرگان در مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال شامگاه شنبه در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد. این دیدار در پایان وقت قانونی با تساوی ٩٦ بر ٩٦ دو تیم به پایان رسید در حالیکه در دقایق پایانی کوارتر چهارم دو تیم رقابت نزدیک و پایاپایی را دنبال کردند طوریکه در چند مرحله هر یک از دو تیم از دیگری پیش افتادند و در نهایت شوت «پتی» در ثانیه پایانی باعث تساوی دو تیم شد.

بدین ترتیب کار به کوارتر پنجم کشیده شد، رقابت مهرام و شهرداری گرگان در این کوارتر هم نزدیک به دنبال شد تا آنجا که دو تیم در امتیاز ٩٨ و ١٠١ هم مساوی شدند اما در نهایت در پایان این کوارتر شهرداری گرگان با نتیجه ١١٠ بر ١٠٣ به پیروزی دست یافت.

این نتیجه در حالی رقم خورد که گرگانی‌ها از مجموع ۳ دیدار گذشته صاحب دو برد شده بودند. فینال لیگ برتر بسکتبال به صورت ٣ از ٥ برگزار می‌شود. بدین ترتیب شهرداری گرگان با کسب ٣ پیروزی مقابل مهرام در مجموع چهار دیدار برگزار شده فینال، قهرمانی این فصل از مسابقات را از آن خود کرد. این برای نخستین بار است که شهرداری گرگان قهرمان لیگ برتر بسکتبال می‌شود.

مهرام کاپ نایب قهرمانی را تحویل نگرفت
مهرامی‌ها که تا چند صدم ثانیه مانده به پایان بازی چهارم فینال لیگ برتر از شهرداری گرگان سه امتیاز پیش بودند و یک اتفاق عجیب و یک پرتاب استثنایی از سوی بازیکن آمریکایی حریف این برد را از آنها گرفت، بعد از اینکه قهرمانی را از دست دادند، با عصبانیت کامل سالن را ترک کردند.
با اینکه فدراسیون بسکتبال با حضور معاون وزیر ورزش اقدام به برگزاری مراسم اختتامیه کرد و برای سه تیم نخست مسابقات کاپ و مدال در نظر گرفته بود، هیچ کدام از بازیکنان و اعضای تیم مهرام در سالن نماندند.در حالی که بازیکنان شهرداری گرگان در حال برپایی جشن قهرمانی بودند و سر از پا نمی‌شناختند، مدال‌ها و کاپ قهرمانی مهرامی‌ها روی سکوی دومی دست نخورده باقی ماند. به نظر می‌رسد اتفاقات دقایق پایانی بازی حسابی تیم مهرام را وارد تنش کرد و حتی کار به درگیری لفظی کاپیتان و سرمربی این تیم هم کشید.

شاهین طبع: ما یک تیم مردمی هستیم
مهران شاهین طبع سرمربی تیم قهرمان با یادآوری اینکه شهرداری گرگان دو سال پیش تا فینال لیگ برتر پیش رفت و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد، گفت: بعد از آن فصل فضای خاص و کاملا حمایتی در مورد بسکتبال و تیم شهرداری گرگان ایجاد شد که به طور کامل از طرف سیستم مدیریتی در شهرداری و شورای شهر گرگان هم محسوس بود. از آن فینال به بعد توجه و سرمایه‌گذاری بر روی تیم شهرداری گرگان بیشتر شد و به گونه‌ای ادامه پیدا کرد که به قهرمانی در این فصل منجر شد.
سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با تأکید بر اینکه لیگ ۹۹-۱۴۰۰ به خاطر کرونا و تحت تأثیر این ویروس در شرایط خاص و متفاوت از همیشه برگزار شد، یادآور شد: فکر می‌کنم بیشترین ضربه را در این شرایط تیم‌هایی متحمل شدند که همیشه از تماشاگران زیادی بهره می‌بردند و به نوعی به حمایت آنان در بازی‌های مختلف متکی بودند. علاوه‌بر شهرداری گرگان تیم‌هایی مانند نفت آبادان، ذوب آهن اصفهان و… جزو تیم‌هایی هستند که تماشاگر چند هزار نفری دارند طوری که در برخی از رقابت‌ها، تعدادی از آنها پشت در می‌مانند اما به خاطر برگزاری متفاوت لیگ امسال و متمرکز بودن آن دیدارها، از حضور این تعداد تماشاگر محروم بودیم.
شاهین طبع در این رابطه گفت: شهرداری گرگان یک تیم کاملا مردمی است و به معنای واقعی خود را متعلق به مردم می‌داند. در سال‌هایی که این تیم با فراز و نشیب مواجه بود، حمایت‌های مردمی از فاکتورهای تأثیرگذار در ادامه کار تیم به حساب می‌آمد. ما امسال از حمایت این افراد محروم بودیم و همین مسئله می‌توانست عملکرد ما را متزلزل کند. اما همین که حمایت و پیگیری‌های دورادور آنها را احساس می‌کردیم نقطه امیدی بود برای تلاش بیشتر برای رسیدن به هدف. به خصوص اینکه در دیدارهای فینال هم شرایط به گونه‌ای مهیا شد که بتوانیم حضور مجازی آنها را داشته باشیم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان همچنین اشاره‌ای به جریان دیدار چهارم فینال و به خصوص ثانیه پایانی کوارتر چهارم داشت که با شوت «پری پتی»بازیکن آمریکایی تیمش بسیار مورد توجه قرار گرفت. وی در این زمینه گفت: کاری که «پتی» انجام داد بسیار نادر بود و باعث تغییر جریان بازی شد. در آن ثانیه پایانی بازی همه به بازی پنجم فینال و تعیین قهرمان در آن بازی فکر می‌کردند اما اقدام استثنایی پتی نه تنها نتیجه را به صورت کلی تغییر داد بلکه زیبایی‌های بسکتبال را بیش از همیشه به رخ کشید.

شاهین طبع ادامه داد: شوت استثنایی پری پتی در فضای مجازی هم با استقبال زیادی مواجه شده است. این شوت تعیین‌کننده‌ترین حرکت در بازی فینال بود که به معنای واقعی سرنوشت دو تیم را تغییر داد. اقدام تعیین‌کننده بازیکن آمریکایی شهرداری گرگان بازهم نشان داد که در بسکتبال به معنای واقعی هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و نباید در هیچ ثانیه‌ای ناامید شد.

وی در پایان با تشکر از حمایت‌های هواداران‌ گرگانی گفت: واقعاً شرمنده همه هواداران خون‌گرم شهرداری گرگان هستیم. ما سال گذشته هم صدرنشین بودیم، اما ‌مسابقات نیمه‌ تمام ماند. امسال یکدل بودیم که قهرمانی را به هواداران خود تقدیم ‌کنیم. ما دو سال در پی این قهرمانی بودیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 2 =