کد خبر : 262817
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

پرسپولیس اولین تیم صعود کننده می‌شود؟

پرسپولیس اولین تیم صعود کننده می‌شود؟

تیم‌های ایرانی پرسپولیس، فولاد و تراکتور در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا برای مسجل کردن صعود و زنده نگه داشتن امیدهای خود به مصاف رقبا می‌روند.

به گزارش عصرقائم، هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می‌شود و سه تیم از ایران، امشب (دوشنبه) به مصاف رقبای اماراتی، ازبک و قطری خود می‌روند که در آینده هر سه تیم برای راهیابی به مرحله گروهی تاثیر گذار است.

پرسپولیس با الوحده امارات دیدار می‌کند و با کسب یک پیروزی یا تساوی، صعودش به عنوان تیم نخست قطعی می‌شود. تراکتور با پاختاکور ازبکستان روبرو می‌شود و در صورت کسب پیروزی، همچنان به کسب رتبه نخست گروه یا صعود به عنوان یکی از تیم‌ها دوم مرحله گروهی امیدوار خواهند ماند.

فولاد در سخت‌ترین بازی امشب با السد قطر روبرو می‌شود. هر دو تیم شانس صدرنشینی و صعود به عنوان تیم دوم را دارند و رقابتی سخت میان دو تیم شکل خواهد گرفت.

پرسپولیس ایران – الوحده امارات/ ورزشگاه فاتوردا هند، ساعت ۱۹

با حذف الریان، پرسپولیس و الوحده تیم‌هایی هستند که می‌توانند به عنوان صدرنشین یا یکی از تیم‌های برتر دوم راهی مرحله بعد شود. در حال حاضر پرسپولیس با ۴ پیروزی متوالی و کسب ۱۲ امتیاز صدرنشین است و الوحده با ۷ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. البته گوا هم – با فرض پیروزی در دو بازی آخر – روی کاغذ هنوز شانس دوم شدن در گروه را دارد اما احتمال این که با جمع امتیازهای نهایی‌اش بتواند به دور حذفی راه یابد بسیار کم است.

برای پرسپولیس کسب یک امتیاز هم از این دیدار برای صعود به عنوان صدرنشین کافی است و حتی اگر شکست هم بخورد، باز هم فرصت صدرنشینی در بازی پایانی را دارد.

اوضاع برای الوحده پیچیده است. این تیم شانس صعود به عنوان تیم دوم را دارد اما در این راه رقبایی زیادی را مقابل خود می‌بیند و به همین دلیل نیازمند شکست دادن پرسپولیس یا کسب یک تساوی است تا امیدوار بماند.

با این حال، در صورتی که شاگردان یحیی گل‌محمدی الوحده را شکست دهند، به سایر نماینده‌های ایران مانند استقلال، تراکتور و فولاد کمک خواهند کرد تا این تیم‌ها در صورت کسب رتبه دوم گروه، از شرایط بهتری نسبت به الوحده برخوردار شوند.

قبل از این دیدار و در هفته چهارم، گل‌محمدی به بازیکنان اصلی تیمش در نیمه اول یا دوم استراحت داد تا تیمش را با ترکیب کامل در این دیدار به میدان بفرستد و قبل از هفته ششم، کار صعود را تمام کند.

تراکتور ایران – پاختاکور ازبکستان/ ورزشگاه شارجه امارات، ساعت ۱۹:۳۰

شاگردان رسول خطیبی با پیروزی در بازی گذشته، امیدهای‌ خود برای صدرنشینی و یا تصاحب رتبه دوم گروه را افزایش دادند. این تیم در حال حاضر با ۲ امتیاز کمتر از شارجه امارات در رتبه دوم است.

تراکتور در شرایط موجود هم جزو تیم‌های برتر دوم نیست اما برای زنده نگه داشتن امیدهایش برای صعود به مرحله بعد، نیازمند سه امتیاز دیدار با پاختاکور دارند تا جمع امتیازات خود را به عدد ۹ افزایش دهد و در هفته پایانی برای صدرنشینی با شارجه رقابت کند.

در سوی مقابل پاختاکور نشانی از تیم فصل گذشته ندارد که توانست تیم‌هایی مانند شهرخودرو و استقلال را شکست دهد و در یک چهارم نهایی مغلوب پرسپولیس شد. این تیم تا به حال فقط سه امتیاز کسب کرده و هیچ بردی نداشته است. با این حال آن‌ها هنوز اندک شانس‌هایی برای صعود دارند که به نظر نمی‌رسد به واقعیت بدل شود.

تراکتور می‌تواند امیدوار باشد که با برتری احتمالی پرسپولیس و فولاد مقابل رقبای خود یا متوقف کردن آن‌ها، در صورت کسب رتبه دوم، شانس بیشتری داشته باشد.

فولاد ایران – السد قطر/ ورزشگاه ملک فهد عربستان، ساعت ۲۲:۳۰

فولاد با شکست دادن السد، به احتمال زیاد می‌تواند به مرحله حذفی صعود کند اما پیروزی مقابل تیم پرستاره ژاوی ارناندس کار آسانی نیست. با این حال شاگردان جواد نکونام نشان داده‌اند که کارهای سخت‌تر از این هم از دستشان بر می‌آید.

در جدول رده‌بندی این گروه، فولاد با ۵ امتیاز سوم است و السد را با ۷ امتیاز و النصر را با ۸ امتیاز بالاتر از خود می‌بیند. در صورتی که فولاد بتواند السد قطر و الوحدات اردن را در دو بازی آینده شکست دهد، به احتمال بسیار زیاد، به عنوان صدرنشین یا یکی از تیم‌های دوم راهی مرحله حذفی می‌شود.

در سوی مقابل، السد چشم به صدر جدول دارد. آن‌ها هم در صورت پیروزی مقابل فولاد و النصر می‌توانند صدرنشین گروه شوند. با این حال در دور رفت نتوانست هیچ یک از این دو تیم را شکست دهد و به همین دلیل تردیدهایی درباره این تحقق این امر وجود دارد.

تساوی در این دیدار، کار فولاد را برای صعود سخت می‌کند ولی کمک بزرگی به دیگر تیم‌های ایرانی از جمله استقلال و تراکتور است تا در صورت کسب رتبه دوم گروهشان، از وضعیت بهتری نسبت به رقبای خود در گروه‌های دیگر از جمله گروه فولاد برخوردار شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =