کد خبر : 262959
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
-

دولت به‌جای مانع‌زدایی از تولید به‌دنبال امتیاز انتخاباتی در مذاکرات است

دولت به‌جای مانع‌زدایی از تولید به‌دنبال امتیاز انتخاباتی در مذاکرات است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بابلسر گفت: دولت در سال آخر، به جای آنکه به پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید بپردازد، به دنبال مذاکرات است تا از آن امتیاز انتخاباتی بگیرد.

به گزارش عصرقائم، مصطفی بازوند در دوازدهمین نشست رمضانی خود که با حضور فعالان اقتصادی بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: سپاه به صورت مستقیم، مسئولیتی در ساختار حکمرانی دولتی ندارد اما با توجه به رسالتی که بر دوش دارد، وظیفه خود می‌داند تا از تولید که دستاورد انقلاب اسلامی است، حمایت کند.

وی افزود: آنچه که در توان سپاه بابلسر باشد، چه در بحث مطالبه‌گری و چه در بحث پیگیری مشکلات تولیدکنندگان، قطعا انجام خواهیم داد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بابلسر با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور، جاهلانه و یا از روی خیانت، به الگوی نبرد اقتصادی دشمن دامن می‌زنند، تصریح کرد: دو عامل سوءمدیریت در اقتصاد کلان و تحریم، در حال ضربه زدن به تولید و اقتصاد کشور است که از این بین، سوءمدیریت، ۷۰ درصد مشکلات را عامل شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه سازمان برنامه و بودجه و وزارت صمت تقریبا عامل اصلی تمام مشکلات اقتصادی هستند، خاطرنشان کرد: مردم کشور ما به کسانی رای و وکالت داده‌اند که مدل کلان اقتصادی آنها، اقتصاد لیبرالی است که عده‌ای در حال له شدن زیر چرخ‌های این اقتصاد هستند.

بازوند ادامه داد: کشور ما دارای هزار و ۸۰۰ کلیومتر ساحل و ۷ درصد ذخایر معدنی جهان است، درحالی که یک درصد جمعیت جهان را تشکیل داده اما به دلیل سوءمدیریت نتوانسته از این فرصت، بهره‌برداری مناسب کند.

وی، ۲۰ درصد مشکلات تحریمی را مربوط به تحریم‌های خارجی دانست و با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشکلات، مربوط به تحریم داخلی است، گفت: تولید در کشور ما مظلوم است و هفت تحریم داخلی علیه آن صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بابلسر، اولین تحریم داخلی را تحریم مردم علیه تولیدکننده عنوان و بیان کرد: نخریدن کالای داخلی توسط مردم و استفاده از برند‌های خارجی، یک تحریم داخلی است.

این مسئول تحریم داخلی دوم را بی‌کیفیت بودن کالاها، احتکار و گران‌فروشی تولیدکننده‌ها دانست و اضافه کرد: تحریم سوم داخلی، تحریم بانک‌ها علیه مردم است.

بازوند با اشاره به اینکه در این دولت، طی یک سال، ۴۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده که ۱۳ هزار میلیارد تومان مربوط به تولیدکنندگان بوده، اظهار کرد: از این میزان تنها ۳ درصد به تولیدکننده واقعی رسیده است که این یعنی تحریم تولیدکنندگان توسط بانک‌ها.

وی افزود: طی یک سال، بانک‌ها به واردکنندگان ۱۸۰ هزار میلیارد تومان وام داده‌اند که به شکست تولید دامن زده است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بابلسربا بیان اینکه تحریم چهارم داخلی، تحریم دولت علیه تولید است، تصریح کرد: دولت بدهی خود را به بخش خصوصی پرداخت نمی‌کند چون زور تولیدکنندگان را دارد و از طرفی، بسیاری از پروژه‌هایی که توان داخلی برای انجام آنها وجود دارد، به خارجی‌ها واگذار شده است.

این مسئول، تحریم پنجم داخلی را تحریم مدیران علیه تولید نامید که با سیاسی‌کاری، دلالی، فساد و بی‌کفایتی صورت گرفته و خاطرنشان کرد: تحریم ششم، تحریم جریان‌های سیاسی علیه مردم است.

بازوند با بیان اینکه دولت‌ها در سال‌های آخر مدیریتی خود، برای آنکه در انتخابات پیروز شوند، پروژه‌های متعدد افتتاح می‌کنند، گفت: بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، در حالی که بودجه عمرانی کشور ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: دولت در سال آخر، به جای آنکه به پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید بپردازد، به دنبال مذاکرات است تا از آن امتیاز انتخاباتی بگیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بابلسر، تحریم داخلی هفتم را تحریم والدین علیه فرزندان دانست و اضافه کرد: تربیت اقتصادی و تمرین عقل معاش از وظایف والدین نسبت به فرزندان است.

بازوند در پایان گفت: والدین باید از همان ابتدا فرزندان را با اقتصاد، بازار و کارآفرینی آشنا کنند، در غیر این صورت سربار جامعه می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =