کد خبر : 262675
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
-

تجهیزات باکیفیت صنعتی آشپزخانه و کافی شاپ

تجهیزات باکیفیت صنعتی آشپزخانه و کافی شاپ

برای راه اندازی یک آشپزخانه و افتتاح یک کترینگ به یک سری لوازم و ابزار نیاز است که به آنها تجهیزات آشپزخانه صنعتی گفته می شود.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام شرکت ناب زیست، از این تجهیزات در فست فودها، کترینگ ها، فودکورت ها، کافی شاپ ها، رستوران های تهیه غذای پرسنلی و غذای بیرون بر، تالارهای پذیرایی و رستوران های فعال در سطح شهر استفاده می شود. تجهیزات آشپزخانه صنعتی انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

تجهیزات آماده سازی
تجهیزات آماده سازی شامل تمام وسایل و لوازمی می شود که قبل از شروع پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند و باید براساس غذاها و خوراکی هایی که قرار است طبخ شوند، انتخاب گردند. این تجهیزات از مهم ترین و ضروری ترین لوازم هستند و چرخ گوشت، کباب زن، سیخ گیر، سیب زمینی خلال کن و سماور از پراستفاده ترین آنها می باشد.

تجهیزات پخت و پز
اجاق گاز، فر، سرخ کن، کباب پز، دستگاه گریل، دم کن، دیگ های پخت برنج، پلوپز و پخت خورشت از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات پخت و پز هستند. از این تجهیزات برای پخت و طبخ پیش غذا، غذا و دسر استفاده می شود و جنس اکثر آنها از استیل می باشد.

تجهیزات برودتی
یخچال، فریزر، آب سردکن و یخساز از مهم ترین تجهیزات برودتی هستند که برای سرد و منجمد کردن مواد غذایی و خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند. این وسایل به شدت کاربردی و با اهمیت هستند زیرا برخی مواد غذایی باید قبل از سرو سرد شوند و برخی دیگر برای ماندگاری بیشتر و بهتر باید درون آنها نگهداری شوند.

تجهیزات سرو
تجهیزات سرو همان وسایل و لوازمی هستند که توسط مشتری دیده می شوند و به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل باید با وسواس و دقت بالایی انتخاب شوند. انواع ترولی، قاشق، چنگال، بشقاب، لیوان و سینی از مهم ترین این لوازم هستند و بهتر است جنس آنها استیل ضد زنگ باشد. جنس در زیبایی و ماندگاری این تجهیزات به شدت تاثیرگذار است. جنس خوب باعث می شود خیلی خوب شسته و تمیز شوند، برق بزنند و تا مدت ها به خوبی کار کنند.

تجهیزات شست و شو
میز ظروف کثیف، سینک ظرفشویی و انواع ماشین ظرفشویی از جمله تجهیزات شست و شو هستند که به شدت کاربردی می باشند و برای شستن ظرف های کثیف از آنها استفاده می شود. اکثر ماشین های ظرفشویی صنعتی دارای محفظه حرارت و گرما می باشند و با توجه به تعداد ظرف های کثیف و میزان کثیفی آنها، می توان این حرارت و گرما را تنظیم کرد.

تجهیزات حمل و نقل
انواع ترولی های حمل بار و حمل دیگ از تجهیزات حمل و نقل می باشند که هم هنگام سرو غذا و هم هنگام پخت و پز استفاده می شوند. این وسایل باید خیلی محکم و با دوام باشند و براساس سبک کاری رستوران و آشپزخانه خریداری شوند.

البته تجهیزات کترینگ، تجهیزات فست فود و تجهیزات کافی شاپ نیز از تجهیزات آشپزخانه صنعتی به حساب می آیند. تجهیزات کترینگ براساس ظرفیت کترینگ و نوع غذایی که پخت می کند، انتخاب می شوند. دستگاه سبزی خرد کن صنعتی، اجاق گاز رومیزی صنعتی، اجاق گاز فردار صنعتی، هود صنعتی، چرخ گوشت صنعتی، یخساز صنعتی، دستگاه استریل چاقو و وسایل استیل، تابه گردان، اسلایسر، تخته کار، ترولی، اره استخوان بر، میز کار و میز سالاد از لوازم مورد نیاز کترینگ ها می باشد.

تجهیزات فست فود براساس محیط کاری و نوع غذاها و نوشیدنی هایی که قرار است سرو شوند، انتخاب می گردند. دستگاه سرخ کن، دستگاه گریل، دستگاه کباب ترکی، دستگاه ذرت مکزیکی، ساندویچ ساز، دستگاه بخار پز، دستگاه گرمکن غذا و دستگاه مرغ بریان از لوازمی هستند که در فست فودها استفاده می شوند.

تجهیزات کافی شاپ عمدتا قیمت بالایی دارند اما از عمر طولانی برخوردار هستند و تا مدت ها کار می کنند. آبمیوه گیری، همزن، مخلوط کن، بستنی ساز، قهوه ساز، وافل ساز، کرپ ساز، دستگاه آسیاب قهوه و یخ خردکن از مهم ترین وسایلی هستند که در هر کافی شاپی وجود دارند. هنگام خرید این تجهیزات حتما به برند و جنس آنها دقت کنید زیرا در جلب نظر مشتری و بالا بردن رضایت آنها بشدت تاثیرگذار می باشد.

شما با انتخاب و خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی باکیفیت و جنس خوب می توانید خدمات خیلی خوبی به مشتریان خود ارائه داده و تعداد مشتریان خود را روز به روز افزایش دهید. همچنین باعث می شوید مصرف انرژی کاهش یابد، بهداشت محیط افزایش پیدا کند، از نیروی انسانی کمتری استفاده گردد، تعداد غذای بیشتری پخت کرد، از فضای آشپزخانه استفاده بهینه تری نمود، هزینه های جانبی نظیر هزینه تعمیرات را کاهش داد، از تولید ضایعات مواد غذایی کم کرد و جلوی اسراف را گرفت.

هر کدام از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدل ها و شکل های مخصوص به خود را دارند و شما با توجه به نیاز و بودجه خود می توانید یک مدل و نوع را انتخاب کنید. به همین دلیل از قیمت های مختلفی برخوردار می باشند. به طور کلی قیمت تجهیزات آشپزخانه صنعتی به عواملی مانند نوع، جنس، متریال و مواد اولیه، مدل، برند و شرکت تولید کننده آن بستگی دارد.

این ابزار و لوازم عمدتا از قیمت بالایی برخوردار هستند و ارزان قیمت نیستند اما ارزش این قیمت بالا را دارند زیرا اکثرا دارای دوام و عمر بالایی می باشند. البته تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم قیمت ارزانی دارند اما از نظر کیفیت نمی توان آنها را تضمین کرد و ممکن است شما مجبور شوید علاوه بر هزینه اولیه، هر چند وقت یکبار هزینه تعمیرات برای آنها نیز تقبل کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + هشت =