کد خبر : 262707
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
-

ایران از واردات بنزن بی‌نیاز شد

ایران از واردات بنزن بی‌نیاز شد

ایران به دنبال تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید بنزن در پتروشیمی بوعلی‌سینا در سال ۱۳۹۹ از واردات این محصول راهبردی بی‌نیاز شد.

به گزارش عصرقائم، این مجتمع آروماتیکی سال ۱۳۹۹ موفق به تولید بیش از ۱۰۰ درصد برنامه تولید خود در محصول بنزن شده و با تولید ۸۵۶۱۰ هزارتن محصول نسبت به سال ۹۸ با ۸ درصد افزایش، به تولید حداکثری رسیده است.

اردلان صداقت‌زاده-مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در این زمینه اظهار کرد: این افزایش تولید، کشور را از واردات محصول راهبردی بنزن که به‌عنوان محصول پایه در شوینده‌ها و مواد بهداشتی کاربرد دارد بی‌نیاز کرده تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم افزایش مصرف شوینده‌ها، کشور بدون چالش و با تکیه بر تولیدات داخلی نیازهای مصرف‌کنندگان را برطرف کند.

وی ادامه داد: با تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در سال ۱۳۹۹، افزون بر جلوگیری از واردات‌ محصول بنزن، بخشی از تولید این محصول راهبردی را به خارج از کشور صادر کرده‌ایم که در شرایط سخت تحریم‌های یکجانبه‌ و ظالمانه علیه کشور، ارزآوری قابل توجه‌ای را برای کشور به ارمغان آورده‌ است.

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا افزود: همچنین سال ۱۳۹۹، تولید محصولات برش سبک با ۲۲ درصد، برش سنگین با هفت درصد و گاز مایع با هفت درصد افزایش تولید همراه بوده است.

صداقت‌زاده تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ نیز صادرات زمینی رشد چشمگیر ۳۴۰ درصدی را نشان می‌دهد که با افزایش حمل‌ونقل زمینی و کاهش حمل‌ونقل دریایی، هزینه حمل محصولات نیز به‌شدت کاهش داشته و سبب افزایش سود این شرکت شده است.

وی اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ مقدار فروش شرکت در مجموع ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ را نشان‌ داد که روزهای خوب شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا در روزهای تحریم با تکیه بر توان داخلی و بی‌اثر ساختن تحریم‌ها در صنعت پتروشیمی را نوید می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =