کد خبر : 262529
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
-

۲۰۲۱، سال شکستن رکوردهای “پله”

۲۰۲۱، سال شکستن رکوردهای “پله”

از آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی، سه رکورد گلزنی پله توسط دو اعجوبه فوتبال جهان یعنی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی شکسته شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از تایمز، در سال ۱۹۷۷، پله با داشتن رکوردهای گلزنی در ۵ زمینه مختلف به کارنامه درخشان خود پایان داد. آن زمان کمتر کسی تصور می کرد که به این زودی ها رکورد گلزنی پله افسانه ای شکسته شود و همین هم شد.

پله تقریباحدود نیم قرن، هر ۵ رکورد را در اختیار داشت اما با شروع سال ۲۰۲۱، رکورد های او یکی پس از دیگری شکسته می شوند.

در همان ابتدای سال، در تاریخ ۶ ژانویه، لیونل مسی رکورد جهانی پله را در تعداد گل های رسمی برای یک باشگاه شکست. پله ۶۴۵ گل برای سانتوس به ثمر رساند و لیونل مسی توانست این رکورد را بشکند. در حال حاضر لیونل مسی ۶۶۷ گل برای بارسلونا به ثمر رسانده است و رکورددار گلزنی برای یک تیم است.

چند هفته بعد و در تاریخ ۲۷ فوریه، کریستیانو رونالدو رکورد تعداد گل رسمی دوران حرفه ای پله را شکست. پله ۷۶۵ گل رسمی در دوران فوتبال خود ثبت کرد. در حال حاضر رونالدو موفق شده ۷۷۳ گل رسمی در دوران فوتبال خود به ثمر برساند.

رکورد بعدی پله در ۲۲ آوریل از بین رفت؛ زمانی که مسی تعداد گل های زده در یک لیگ را شکست (۴۶۹ در لیگ اسپانیا – در حالی که پله ۴۶۸ گل در لیگ برزیل ثبت کرده بود).

بنابراین، فقط با گذشت ۴ ماه از سال ۲۰۲۱، پله از ۵ رکورد جهانی خود، ۳ رکورد را از دست داد. دو رکورد هنوز در اختیار او است و ظاهراً آنها مدت طولانی به پله تعلق دارند زیرا دسترسی به آنها برای مسی یا کریستیانو رونالدو کار آسانی نخواهد بود.

یکی رکورد گل‌های زده شده در تمام مسابقات داخلی (لیگ و حذفی و رقابت‌های داخلی) است که پله با ۶۶۱ گل در صدر است. اکنون مسی ۵۳۹ گل و کریستیانو رونالدو ۵۲۶ گل به ثمر رساندند و فاصله بسیار زیادی دارند.

یکی دیگر از رکوردهای طولانی مدت پله مربوط به تعداد گل های زده در رقابت های لیگ است که پله ۶۰۶ گل دارد. در این رده کریستیانو رونالدو تاکنون فقط ۴۷۵ گل در لیگ های پرتغال، انگلیس و ایتالیا به ثمر رسانده و مسی ۴۶۹ گل در لالیگا دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =