کد خبر : 262653
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
-

وضعیت حاد کم‌تحرکی در بین دانش‌آموزان محمودآبادی

وضعیت حاد کم‌تحرکی در بین دانش‌آموزان محمودآبادی

کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش محمودآباد با بیان اینکه در ایام تعطیلی مدارس همزمان با شیوع کرونا وضعیت حاد کم‌تحرکی در جامعه دانش‌آموزی سطح شهرستان به وجود آمده است، گفت: ۲۴ درصد دانش‌آموزان دچار چاقی و اضافه وزن شدند.

به گزارش عصرقائم، نعمت رضازاده در گفت‌وگو ، با اشاره به اینکه اساس کار در کیفیت بخشی ساعت تربیت بدنی مدارس به سه حوزه شناختی، روان حرکتی عاطفی و مهارتی برنامه‌ریزی شد، اظهار کرد: از شروع  سال تحصیلی با توجه به غیرحضوری بودن مدارس برای کنترل وزن دانش‌آموزان درشبکه شاد کانالی با نام تغذیه راه‌اندازی کردیم که نکات آموزشی در آن لحاظ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان محمودآباد به‌عنوان یکی از هشت شهرستان در تدوین محتوای آموزشی انتخاب شده است، افزود: برای داشتن اطلاع از فعالیت دانش‌آموزان یکسری تست آمادگی جسمانی به‌صورت بورشورهای بسیار مناسب طراحی شد و دانش‌آموزان در دو نوبت با برنامه‌ریزی یک فیلم برای مربیان جهت دریافت نمره ارسال می‌کنند.

کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش محمودآباد «طرح کوچ» را یکی از طرح‌های بسیار خوب برگزار شده تربیت بدنی در مدارس کشور دانست و گفت: پیشنیه این طرح از ۱۳۹۵ با نام توده بدنی یا «بی ام آی» برای دانش‌آموزان آغاز شد که ۲۲ درصد از دانش‌آموزان  دارای اضافه وزن وچاقی بودند.

رضازاده خاطرنشان کرد: با ثبت نام دانش‌‌آموزان در سامانه سناد از اضافه وزن ۲۴ درصد از دانش‌آموزان در محمودآباد مطلع شدیم که متاسفانه از‌میان ۳۱ استان کشور رتبه آخر به مازندران اختصاص پیدا می‌کند.

وی آمار ابتلا به اضافه وزن در مازندران را  چاقی ۳۰/۲ درصد گزارش کرد و اظهار داشت: متاسفانه میانگین درصد اضافه وزن و چاقی  دانش‌آموزان سطح شهرستان در مقایسه با دانش‌آموزان استان ۷ دهم دصد بیشتر بوده که این آمار خطرناکی است.

کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش محمودآباد  ادامه داد: در همین راستا جلساتی با نهادها و مسئولین مربوطه برگزار کردیم و مصوب شد که شوارای سیاست‌گذاری امر تربیت بدنی را در شهرستان راه‌اندازی کنیم.

رضازاده در پایان گفت: امیدوارم که بتوانیم با راهکارهای مختلف و اطلاعات مفید، ورزش کردن در سبد زندگی خانواده‌ها جاگذاری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − 6 =