کد خبر : 262761
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
-

بالگرد “نبوغ” تصاویر رنگی جدید ارسال کرد

بالگرد “نبوغ” تصاویر رنگی جدید ارسال کرد

بالگرد “نبوغ” امروز(۵ اردیبهشت) برای بار سوم در سیاره مریخ به پرواز درآمد و رکورد بیشترین سرعت و مسافت طی شده را ثبت کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ناسا، بالگرد “نبوغ” در ساعت ۱:۳۱ به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی(۱۰ صبح به وقت تهران) به پرواز در آمد و ۱۶ فوت(۵ متر) از سطح مریخ فاصله گرفت، سپس مسافت ۵۰ متری معادل نصف یک زمین فوتبال را طی کرده و به حداکثر سرعت دو متر بر ثانیه رسید. پس از آن “نبوغ” به محل اولیه خود بازگشت و در کل رکورد طی مسافت ۱۰۰ متری را ثبت کرد. کل سفر “نبوغ” ۸۰ ثانیه طول کشید.

داده‌های این پرواز در ساعت ۱۰:۱۶ صبح به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی(۱۸:۴۶ به وقت تهران) به آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا رسید و تیم “نبوغ” را هیجان‌زده کرد.

دیو لاوری(Dave Lavery) مجری پروژه‌ “نبوغ” می‌گوید: همه‌چیز همانطوری که برنامه‌ریزی کرده بودیم پیش رفت و بسیار قابل توجه بود.

دوربین مست‌کم-زد(Mastcam-Z) مریخ‌نورد “استقامت” فیلمی از “نبوغ” ثبت کرده است که در روزهای آینده بخش‌هایی از آن به زمین ارسال خواهد شد تا شاهد سفر ۸۰ ثانیه‌ای “نبوغ” باشیم.

تیم “نبوغ” دستورالعمل‌های جدیدی به این بالگرد داده‌اند تا تصاویر بیشتری ثبت کند. نبوغ اولین تصویر رنگی‌اش را در طول دومین سفرش ثبت کرد و در سومین پرواز خود دو تصویر رنگی دیگر به زمین فرستاد. مریخ‌نورد “استقامت” نیز تصویری از “نبوغ” در حال پرواز ارسال کرد.

پس از سومین پرواز موفقیت‌آمیز، اکنون تیم “نبوغ” در حال برنامه‌ریزی سفر چهارم هستند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =