کد خبر : 262577
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

اصابت راکت نزدیک نظامیان صهیونیست حوالی فنس‌های امنیتی غزه

اصابت راکت نزدیک نظامیان صهیونیست حوالی فنس‌های امنیتی غزه

رسانه‌های عبری و خبرگزاری‌های فلسطینی با گزارش شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار در شهرک صهیونیست‌نشین «نیریم»، خبر دادند که یک فروند راکت به نزدیکی محل استقرار نظامیان صهیونیست برخورد کرده است.

به گزارش عصرقائم، ساعتی بعد از شنیده‌شدن صدای آژیر هشدار در شمال شرقی نوار غزه و شهر «سدیروت»،‌ منابع محلی این بار از به‌صدا درآمدن این آژیرها در مناطق صهیونیست‌نشین جنوب این منطقه خبر دادند.

بامداد یکشنبه، رسانه‌های عبری و خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش دادند که صدای آژیر هشدار حمله موشکی در شهرک صهیونیست‌نشین «نیریم» در منطقه اشکول شنیده می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای این خبر را تایید کرده و گفت در حال بررسی جزئیات است.

خبرنگار وبگاه «تایمز اسرائیل» گزارش داد که یک فروند راکت شلیک‌شده از نوار غزه، به نزدیکی نظامیان صهیونیست مستقر در حوالی فنس‌های امنیتی دور این منطقه برخورد کرده است.

به نوشته رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیست که برای تجاوز هوایی به نوار غزه آماده می‌شوند، منورهایی را به آسمان منطقه «شجاعیه» شلیک کردند.

شبکه «المیادین» به نقل از ارتش رژیم اشغالگر قدس نوشت: «راکتی از نوار غزه پرتاب شد که در منطقه السیاج فرود آمد».

خبرنگار المیادین نیز از نوار غزه گزارش داد که هم‌اکنون ساکنان نوار غزه راهپیمایی‌های شبانه‌ای را در مناطق مرزی برای حمایت از مردم قدس اشغالی و مقاومت آنها در برابر نظامیان صهیونیست، برگزار کردند.

دقایقی بعد، خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد که صدای آژیر هشدار حمله موشکی این‌بار در شهرک صهیونیست‌نشین «ناحال عوز» واقع در شمال غربی نوار غزه شنیده می‌شود.

این در حالی است که شامگاه شنبه نیز در مناطق صهیونیست‌نشین «مفلاسیم»، «نیرعام» و «سدیروت» صدای آژیر هشدار حمله موشکی شنیده شده بود.

خبرگزارش شهاب در آن زمان گزارش داد که شلیک حداقل یک فروند راکت از نوار غزه به شهر «سدیروت» تایید شده که سامانه پدافندی «گنبد آهنین» آن را رهگیری کرده است.

بامداد پنجشنبه بود که اصابت یک فروند موشک به نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» در صحرای نقب واقع در مرکز فلسطین اشغالی، جنجال‌ساز شد. (جزئیات بیشتر)

تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی پس از آن آغاز شد که جوانان فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان به علت اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در ممانعت از ایجاد تجمع و برگزاری مراسم به مناسبت این ماه مبارک در قدس اشغالی و به ویژه اطراف مسجد الاقصی با نیروهای صهیونیست چند بار درگیر شدند تا اینکه شامگاه پنجشنبه، درگیری‌های میان دو طرف به شدت تشدید شد و هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها، بیش از ۱۰۰ فلسطینی مجروح شدند.

پس از این اعلام، دیشب ساعت ۱۱:۴۶ به وقت ایران اتاق مشترک گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «قدس و مسجد الاقصی خط قرمز و مقاومت فصل الخطاب است». تنها پس از گذشت حدود ۴۰ دقیقه از صدور این بیانیه، منابع خبری از حمله راکتی گسترده نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه خبر دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + 8 =