کد خبر : 262427
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

سامه یح: مسئولان به تجربه کافی رسیده‌اند؛ درگیر ویروس جدید نشویم

سامه یح: مسئولان به تجربه کافی رسیده‌اند؛ درگیر ویروس جدید نشویم

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که دولت باید تمهیدات لازم جهت قرنطینه کردن مسافران از مبداء هند، انگلیس و آفریقای جنوبی را فراهم کند تا تجربه شیوع کرونای انگلیسی در کشور تکرار نشود.

به گزارش عصرقائم، همایون سامه یح در گفت وگو ، در واکنش به هشدارهایی مبنی بر ورود ویروس جهش یافته کرونای هندی اظهارکرد: متاسفانه کشور دو تجربه بد داشته یکی در اسفندماه سال ۱۳۹۸ که کرونا از چین شیوع پیدا کرد، آن زمان پروازها به چین در جریان بود و به دنبالش کرونا به کشورمان نفوذ پیدا کرد و امروز به اینجا رسیدیم. اکنون هم شاهد شیوع کرونای انگلیسی هستیم که از عراق وارد شده است. آن زمان هم مرزها بسته نشد و خوزستان به این ویروس آلوده شد و امروز وضعیت کشور را همه می بینند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد مسئولان به تجربه کافی رسیده اند که اینبار درگیر ویروس جدید نشویم. انتظار می رود همه تمهیدات از جمله بسته شدن مرزها و قرنطینه کردن مسافران از هند لحاظ شود و این که آنها ملزم به داشتن گواهی پی سی آر باشند. همچنین این افراد واکسینه شوند تا کشور دچار معضل نشود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید مسافران از مبداء انگلیس، هند و آفریقای جنوبی را قرنطینه کند یعنی کشورهایی که خطر ویروس جهش یافته را به همراه دارند امیدواریم با این تمهیدات شاهد وضعیت فعلی از باب شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه − 1 =