کد خبر : 262387
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
-

توجیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره ناکامی گنبد آهنین

توجیه ارتش رژیم صهیونیستی درباره ناکامی گنبد آهنین

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) با اعلام اینکه شلیک ۳۶ راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی را رصد کرده، اعتراف کرد که سامانه گنبد آهنین تنها شش عدد از این راکت‌ها را رهگیری کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول ساعات شب گذشته ۳۶ عدد راکت از نوار غزه به سمت اراضی “اسرائیل” شلیک شدند که گنبد آهنین تنها شش عدد از آنها را رهگیری کرد و بیشتر آنها در مناطق باز سقوط کردند.

او ناکامی گنبد آهنین در رهگیری این راکت‌ها را این گونه توجیه کرد که به دلیل این‌که اکثرا در مناطق باز سقوط کرده بودند و نیز بر اساس سیاست‌های تعیین شده آنها رهگیری نشدند!

ادرعی افزود: پس از ارزیابی وضعیت در فرماندهی نظامی جنوب تصمیم گرفته شد هیچ محدودیتی بر جبهه داخلی در منطقه “غلاف غزه” (شهرک‌های اطراف غزه) اعمال نشود.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه گذشته اعلام کرد که در پی شلیک راکت‌هایی از اطراف نوار غزه، آژیرهای هشدار در مناطق جنوبی به صدا درآمدند.

این حملات پس از ادامه درگیری‌ها میان جوانان فلسطینی و سربازان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشین‌ها در قدس طی چند روز اخیر شکل گرفتند، در این درگیری‌ها هشت فلسطینی به ضرب گلوله پلیس این رژیم زخمی شده و در ادامه نیز تعداد دیگری از آنها در درگیری‌هایی در اطراف بخش قدیمی شهر قدس بازداشت شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان فلسطینی که در محکومیت حملات شهرک‌نشین‌ها به خانه‌های فلسطینی‌ها در محله‌های قدس و نیز یورش‌های آنها به مسجد الاقصی به خیابان‌ها آمده بودند، از گلوله واقعی، بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

انتقاد جدید لیبرمن از نتانیاهو

به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، آویگدور لیبرمن، رهبر حزب “اسرائیل بیتنا” و وزیر جنگ سابق این رژیم نیز در واکنش به این حملات راکتی به شدت از دولت تل‌آویو و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم انتقاد کرده و او را به ناتوانی و شکست در مواجهه با تهدیدهای امنیتی متهم کرد.

لیبرمن گفت: حماس ۳۶ راکت از منطقه جنوب شلیک کرد، حزب‌الله لبنان در منطقه شمالی فعالیت دارد و ایران نیز حوزه دریایی را هدف قرار می‌دهد.

رهبر حزب “اسرائیل بیتنا” در ادامه نیز تشکیل فوری یک کابینه جایگزین و برکناری نتانیاهو از قدرت را خواستار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 3 =