کد خبر : 262433
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
-

اگر رئیس‌جمهور تدارکاتچی است، این ترافیک کاندیدا برای چیست؟!

اگر رئیس‌جمهور تدارکاتچی است، این ترافیک کاندیدا برای چیست؟!

روزنامه آرمان دیروز در مطلبی نوشت: «چارچوب سیاسی کشور ما محدود است. حاکمیت در کشور ما سیاست‌های کشور را تامین کرده و رئیس‌جمهور نیز به تعبیر آقای خاتمی در برخی امور«تدارکاتچی» است.»

به گزارش عصرقائم، رسانه های زنجیره ای به دفعات مدعی شده اند که رئیس جمهور در ایران صرفا یک تدارکاتچی است. این در حالی است که این طیف برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با ترافیک کاندیدا مواجه شده و این ازدحام، سران این طیف را سردرگم کرده است.

سوال اینجاست که اگر رئیس جمهور صرفا یک تدارکاتچی است، پس این ازدحام و ترافیک و سر و دست شکستن برای ورود به پاستور در اردوگاه مدعیان اصلاحات برای چیست؟!
در روزهای گذشته روزنامه شرق در مطلبی نوشته بود:«اختیارات رئیس‌جمهور با همه محدودیت‌ها بسیار زیاد است. او وزرا، استانداران و فرمانداران را تعیین می‌کند، نظارت تام بر تمام دستگاه‌های اجرائی دارد، بودجه یک سال کشور را به مجلس ارائه می‌کند و بسیاری اختیارات دیگر که بحث مفصلی است. اگر رئیس‌جمهور عزم کافی برای سامان‌دادن امور داشته باشد، با همین اختیارات موجود هم می‌تواند کار کند.»

تورم نقطه‌ای اولین ماه سال ۱۴۰۰؛ ۵۰ درصد!
روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارش اقتصادی خود نوشت: «مركز آمار با ارايه گزارشي از نرخ تورم فروردين سال جاري نرخ تورم ماهانه، سالانه و نقطه‌اي را به ترتيب ۲٫۷، ۳۸٫۹ و ۴۹٫۵ درصد اعلام كرده است. با مقايسه تورم‌هاي فروردين با اسفند ماه، مي‌توان پي برد كه تورم رشد داشته است. اما نكته نگران‌كننده در تورم سالانه ۴۳٫۵ درصدي خوراكي‌هاست كه بيشترين تورم سالانه براي كالاهاي اين گروه به «ميوه و خشكبار» و «شير، پنير و تخم‌مرغ» اختصاص داشت. اين امر مي‌تواند سبد معيشتي خانوارها را كوچك‌تر كرده و آنها را در معرض مخاطرات جسمي و سلامتي بيشتري بگذارد. در بخش كالاهاي غيرخوراكي نيز حمل و نقل و لوازم خانگي تورم‌هاي سالانه به ترتيب ۶۵٫۹ و ۵۰٫۲ درصدي داشتند.»

گفتنی است، حجت‌الاسلام حسن روحانی در اولین جلسه هیئت دولت در سال ۱۴۰۰ گفته بود؛ هرچه قرار بود اجناس گران شود، سال ۹۹ شد. از وزارت صمت و کشاورزی خواهش می‌کنم این چهار ماه بگذارید بازار ثبات داشته باشد تا مردم احساس راحتی کنند.»

نزدیک شدن ایام انتخابات و افزایش بی‌‌اخلاقی­‌های اصلاح­‌طلبان
روزنامه شرق در شماره پیشین خود عکس و تیتر یک خود را به موضوع انتخابات و متعاقب آن حاشیه سازی علیه مجلس اختصاص داد. این طیف که در گذشته نیز نشان داده که پروایی از دروغگویی، شایعه سازی، قلب حقیقت، انتشار رقیب هراسی، ترور شخصیت و… ندارد، این بار نیز با نزدیک شدن زمان انتخابات به کارویژه های خویش روی آورده است. برای نمونه کافی است گزارش تیتر یک شرق را با دقت بنگریم.

این روزنامه نوشته است: «مجلس این روزها به ستاد انتخاباتی اصولگرایان تبدیل شده است. شاید تعطیلی دو‌هفته‌ای هم در راستای این بوده که نمایندگان به وظایف انتخاباتی ۱۴۰۰خود برسند!»

این روزنامه اصلاح طلب گویا آمار این روزهای کرونا را نمی بیند و الزامات ستاد ملی مقابله با کرونا را نخوانده و درک نکرده است. اما در این بین نکته قابل تامل این ادعا است که «شاید[!!] تعطیلی دو‌هفته‌ای هم در راستای این بوده که نمایندگان به وظایف انتخاباتی ۱۴۰۰خود برسند!» عنوان کردن عبارت «شاید» گویای آن است که حتی نویسنده گزارش و روزنامه شرق هم در ضمیر خود می دانند این ادعا چقدر می تواند درست باشد.

از عبارت «شاید» که بگذریم، همین گزارش بلافاصله پس از سطرهای فوق نوشته است: «به‌جز دو نماینده عضو هیئت‌رئیسه که رسما اعلام نامزدی کرده‌اند و رئیس مجلس که در مظان نامزدی است، از آن‌سو ۲۲۰ نماینده هم در حمایت از رئیسی نامه امضا کرده‌اند.»

پس خود این گزارش دقیقا ادعای خود را نقض کرده؛ چنانکه می گوید به جز دو نماینده هیئت رئیسه که رسما اعلام نامزدی کرده اند، بقیه نماینده ها چنین قصد و هدفی ندارند، پس چگونه این روزنامه در سطرهای قبلی ادعا کرده «شاید تعطیلی دو‌هفته‌ای هم در راستای این بوده که نمایندگان به وظایف انتخاباتی ۱۴۰۰خود برسند!» اصلا وظایف انتخاباتی چیست و این روزنامه از طرح آن چه کاری هایی را مد نظر داشته است؟

همچنین اینکه عده ای یا گروهی از نمایندگان مجلس در جهت حمایت از شخصی مانند آیت الله سید ابراهیم رئیسی متنی را امضا کرده اند، این کار نه مغایرتی با قانون اساسی دارد و نه مخالفتی با آیین نامه داخلی مجلس. در ادوار پیشین هم بوده است که طیف اصلاح طلب مجلس در صدد حمایت از شخصی در انتخابات اقدام کرده باشند.

نگرانی و سؤال روزنامه اصلاح‌طلب از التهاب بازار مرغ
روزنامه همدلی در گزارشی نوشت: «بازار مرغ در حالی همچنان روزهای آشفته‌ای را سپری می‌کند که آمارها از واردات چندین تن مرغ خبر می‌دهند، اما ظاهرا امکان ترخیص این کالای اساسی هنوز با بحران مواجه است.»

در این گزارش آمده است: «خبرها حاکی از آن است که افزایش قیمت جوجه یک‌روزه در یک ماه اخیر و فروش آن بیش از نرخ مصوب ۴۲۰۰ تومان تولیدکنندگان را نگران کرده است. افزایش قیمتی که برخی از مسئولان و تولیدکنندگان علت آن را خروج جوجه‌‌های تولیدی توسط واحدهای مرغ مادر به صورت غیرقانونی از کشور در سایه نبود نظارت می‌دانند و معتقدند اگر در ۱۵ تا ۲۰ روز آینده برای این موضوع فکری نشود بازار مرغ دچار التهاب خواهد شد.»

همدلی نوشت: «صحبت‌‌های متفاوت و ضد و نقیض مسئولان و دست اندرکاران مربوطه اما سوالات و شبهات بسیاری را ایجاد کرده است و هنوز دقیقا مشخص نیست چه عاملی باعث گرانی جوجه یک‌روزه شده است؟ سوالاتی که نیاز است مسئولان مربوطه هرچه سریعتر نسبت به آن روشنگری‌‌های لازم را انجام دهند و تدابیری برای کنترل قیمت جوجه یک‌روزه اتخاذ کنند، پیش از آنکه بازار مرغ مجددا دچار التهاب شود.»
شایان ذکر است، مدعیان اصلاحات طی ۸ سال گذشته در تکاپوی تعریف و تمجید و حمایت از دولتی بودند که توان مدیریت بازار مرغ را نداشته و ندارد! و حالا هم در دو ماه باقیمانده عمرش چشم به خارج دوخته است.

مذاکره کنندگان رفته‌اند گره‌ زندگی مردم را باز کنند!
غلامرضا ظریفیان، فعال اصلاح طلب در روزنامه ایران نوشت: «در کمتر کشوری می توان سراغ گرفت در بحبوحه مذاکراتی که به امنیت و منافع ملی کشور مرتبط است، عده یا مراکزی در داخل، سیگنال های غلط به افکار عمومی و کشورهای مقابل این مذاکرات ارسال کنند… وقتی جمعی از دیپلمات های مومن و انقلابی کشور، با اعتبار و اعتمادی که از نظام دارند، تلاش می کنند گره های زندگی یک جامعه ۸۵ میلیونی را باز و از استقلال کشور دفاع کنند، در چنین شرایطی خالی کردن پشت این سربازان خط مقدم دیپلماسی یا حتی بدتر از آن، شلیک کردن از پشت به کسی که در خط مقدم نظام بین الملل ایستاده است، امری ظالمانه، غیرمنصفانه و دور از اخلاق و میهن دوستی است.»

سیگنال های غلط به افکار عمومی و کشورهای مقابل را می‌توان به وضوح در رویکردها و مواضع دولتمردان یافت. جمله «خزانه خالی است» روحانی، منوط کردن آب خوردن مردم به مذاکره و توافق هسته‌ای، اعتماد به دشمن، رویکرد توافق به هر قیمت، اجرای توافق به هر قیمت و حفظ توافق به هر قیمت، توجیه عهدشکنی و خباثت دشمن، تحمیل تعلیق و انتظار به اقتصاد و … از جمله اقدامات ضد منافع ملی است که پالس امتیازگیری حداکثری را به دشمن داد و مشت مذاکره کنندگان را خالی کرد.
وب‌سایت رادیو دولتی فرانسه سال ۹۲ نوشت: «ارزیابی غرب از دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. طبق این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، فروشنده قیمت را کمتر خواهد کرد.»

اما درباره پمپاژ و ادعای مذاکره برای برطرف شدن گره زندگی مردم باید گفت؛ فعالان اقتصادی تأکید دارند تحریم داخلی مخرب تر از تحریم خارجی است. گره زندگی مردم صرفا با مذاکره برای لغو تحریم و بدون خنثی سازی تحریم و فعال سازی ظرفیت‌های عظیم ملی و اقتصاد مقاومتی باز نمی‌شود. مدعیان اصلاحات ـ اعتدال بیش از ۷ سال با ادعای لغو تحریم و خوش خیالی به غرب مردم را سر کار گذاشتند و رکوردهای تورم، رکود و بیکاری تحمیل کردند. این طیف با آرزواندیشی مدعی بودند بدون همت برای اقتصاد مقاومتی (فعالیت درون‌زا) و صرفاً خوش‌خیالی و اعتماد به غرب، می‌توان چرخ اقتصاد را چرخاند و مردم را چنان از درآمد سرشار کرد که از پول یارانه بی‌نیاز شوند!! اما موجب سقوط ارزش پول ملی، افزایش ضریب جینی (شکاف طبقاتی) و تورم ۶ تا ۸ برابری نقدینگی، ارز، سکه، طلا، خودرو و مسکن شدند. آنها با این شرایط به جای اصلاح مسیر، مجددا، ضمن گروگان گرفتن معیشت مردم، در پی قربانی کردن منافع ملی پای اغراض سیاسی و انتخاباتی خود هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + نوزده =