کد خبر : 262395
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
-

افزایش ۴۸ درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته گذشته

افزایش ۴۸ درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد افزایش ۴۸ درصدی در تعداد بیماران فوت شده ناشی از کرونا نسبت به هفته قبل‌تر بودیم، گفت: استان‌های مرکزی، همدان، البرز، قزوین و لرستان دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور بوده‌اند.

به گزارش عصرقائم، دکتر سیما سادات لاری درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور و موارد بستری و فوت، گفت: در هفته گذشته شاهد افزایش حدود ۱۷ درصدی در تعداد بیماران بستری به علت ابتلا به ویروس کرونا و افزایش ۴۸ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته قبل‌تر بودیم. بروز موارد مثبت بستری و موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشورمان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل‌تر دارای روند افزایشی بوده است.

۵ استان دارای بیشترین بروز موارد مثبت بستری کرونا در هفته گذشته

وی ادامه داد: میانگین بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته ۲۸.۲ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمیت گزارش شده است و استان‌های همدان، ایلام، سمنان، لرستان و چهارمحال و بختیاری دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند.

بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر در ۵ استان

معاون وزیر بهداشت افزود: میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نیز حدود ۳۲.۱ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده و استان‌های مرکزی، همدان، البرز، قزوین و لرستان دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور بوده‌اند.

لاری اظهار کرد: از طرفی میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور با وجود افزایش نسبت به هفته قبل‌تر، کماکان پایین و نگران کننده بوده و حدود ۶۱ درصد گزارش شده است. استان‌های سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویر احمد و آذربایجان غربی دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

وی ادامه داد: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور هم با حد مطلوب فاصله زیادی دارد و حدود ۶۳ درصد گزارش شده است. استان‌های زنجان، اردبیل و تهران دارای میزان بالاتر استفاده از ماسک در کشور هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در هفته گذشته بیشترین میزان اخطار و معرفی به مراجع قضایی در اماکن عمومی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مربوط به سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها بوده و نانوایی‌ها و رستوران‌ها به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

بنابر اعلام وبدا، لاری گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، میانگین رعایت تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی کشور در هفته گذشته، با اندکی افزایش نسبت به هفته قبل‌تر، به ۶۳.۵ درصد رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 19 =