کد خبر : 262326
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۵۵
-

چرخش ۱۸۰ درجه ای از خوش بینی به افزایش قیمت طلا

چرخش ۱۸۰ درجه ای از خوش بینی به افزایش قیمت طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در پی ناتوانی اونس طلا در شکستن بالای مرز ۱۸۰۰ دلار، بازار طلا درباره روند کوتاه مدت این فلز ارزشمند دچار تردید شده است.

به گزارش عصرقائم، تغییر فضا در میان تحلیلگران وال استریت قابل توجه تر بود. در نظرسنجی هفته پیش همه تحلیلگران به افزایش قیمت طلا در آینده نزدیک رای داده بودند. اما با ناتوانی اونس طلا در شکستن بالای مرز ۱۸۰۰ دلار، بسیاری از آنها انتظار دارند طلا پیش از صعود به قیمت بالاتر، اندکی تحکیم شود.

آدام بوتون، استراتژیست ارشد بازار در فارکس لایو به کیتکونیوز گفت: طلا پس از این که از ۱۶۷۵ دلار بهبود پیدا کرد، در پایین مرز ۱۸۰۰ دلار نفس تازه می کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل ۴۱ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و به همین تعداد نظری نداشتند. همزمان، سه نفر معادل ۱۸ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند.

در این بین مجموعا ۸۵۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها، ۵۷۵ نفر معادل ۶۸ درصد به افزایش قیمت و ۱۵۴ نفر معادل ۲۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۲۱ نفر معادل ۱۴ درصد نظر خنثی داشتند.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت بسته شد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه هم ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرده بود و برای کل هفته ۰.۱ درصد کاهش ثبت کرد.

بازار طلا در طول هفته در تلاش برای عبور از مرز ۱۸۰۰ دلار بود با این حال این فلز ارزشمند روز جمعه پس از انتشار آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب به مانع برخورد کرد. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد فروش خانه های نوساز در مارس به بالاترین رکورد از سال ۲۰۰۶ رسید. پیش از آن هم گزارش شرکت آی اچ اس مارکیت نشان داد که خوش بینی در بخشهای خدمات و تولید به رکورد بالایی صعود کرده است.

به گفته برخی از تحلیلگران، این آمار ممکن است قیمت طلا را در کوتاه مدت تحت فشار کاهشی قرار دهد زیرا سرمایه گذاران به احیای اقتصادی قدرتمند آمریکا متمرکز شده اند. با این حال طلا دارایی بلندمدت ارزشمندی در برابر دورنمای فشارهای تورمی باقی مانده است.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس اظهار کرد: با آمار اقتصادی مطلوب اخیر، اوضاع به نفع طلا نیست اما زمانی که شاهد اوج گیری رشد اقتصادی باشیم، تورم افزایش پیدا خواهد کرد و این امر محرک قدرتمندی برای صعود قیمت طلا خواهد بود. گریدی نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری نظر خنثی داشت.

بعضی از تحلیلگران حاضر نیستند از خوش بینی به افزایش قیمت طلا دست بکشند. با وجود ریزش قیمت روز جمعه، جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو اظهار کرد: طلا همچنان روند صعودی دارد. بازار طلا و نقره در نمودارهای روزانه روند صعودی کوتاه مدت دارند که نشان می دهد قیمتها ثابت می مانند یا رو به افزایش خواهند بود.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی اظهار کرد: اگرچه انتظار می رود قیمت طلا مسیر ثابتی را طی کند اما وی همچنان انتظار دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت بالاتر برود.

مارک چندلر، مدیر شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: قابل توجه ترین رویداد تاثیرگذار بر طلا در هفته جاری، نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود و اگر مقامات این بانک مرکزی بر سیاست پولی تسهیلی تاکید کنند، طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود خواهد کرد.

با این حال همه تحلیلگران مجاب نشده اند که اونس طلا آماده شکستن قیمت بالاتر و صعود به بالای مرز ۱۸۰۰ دلار است. دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز پیش بینی کرد قیمت طلا حمایت در حدود ۱۷۵۰ دلار را در کوتاه مدت تست خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + نه =