کد خبر : 262313
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۴۵
-

قادری: با تعیین گزینه‌های قطعی جریانات سیاسی، شور انتخاباتی ایجاد می‌شود

قادری: با تعیین گزینه‌های قطعی جریانات سیاسی، شور انتخاباتی ایجاد می‌شود

یک نماینده اصولگرای مجلس سردی فضای انتخابات را تا حدی به مشکلات معیشتی مردم مرتبط دانست و گفت که در صورت مشخص شدن گزینه‌های قطعی جریانات سیاسی، فضا انتخاباتی خواهد شد و شور و هیجان ایجاد می‌شود.

به گزارش عصرقائم، جعفر قادری در گفت‌وگو ، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که مردم در حوزه اقتصادی با آن دست و پنجه نرم می کنند و مشکلات معیشتی آنها، فضای انتخابات قدری سرد است، از طرفی به علت محدودیت های کرونایی امکان برگزاری جلسات انتخاباتی به صورت حضوری وجود ندارد و بخشی از مردم هم دسترسی به فضای آنلاین برای شرکت در مباحثات این بخش را ندارند. شاید انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به همین دلیل شور و هیجان دوره‌های پیش را ندارد.

وی افزود: در این شرایط صدا و سیما و همچنین برگزاری نشست‌های مجازی می‌تواند کمک کند به سمتی برویم که مردم برای حضور در انتخابات احساس ضرورت کنند. همچنین جریان‌های سیاسی کشور به صورت قطعی گزینه‌های خود را مشخص نکردند، آنها باید گزینه هایشان را مشخص کنند که مردم کم کم تکلیف خود را بدانند و فضا انتخاباتی شود و شور و هیجان ایجاد شود، البته شاید این کار قدری سخت باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عین حال بحث اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هم قدری ایجاد مشکل کرده، شورای نگهبان باید در این زمینه تعیین تکلیف کند، گرچه گزینه‌های اصلی خیلی شامل محدودیت‌های موجود در این قانون نمی‌شوند ولی به هر حال شاید عده دیگری هم بنای ورود به انتخابات داشته باشند که باید سریع تعیین تکلیف شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: با توجه به اینکه اولویت اول مردم مباحث اقتصادی است و سردی فضای انتخابات هم تا حدی به همین موضوع برمی‌گردد، نیاز است جناح‌ها و جریانات سیاسی برنامه‌های خود را برای حوزه اقتصادی بیان کنند و بگویند چه برنامه هایی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دارند، چطور می‌خواهند عقب افتادگی ها را جبران کنند و شکاف ها را پر کنند و چطور می‌خواهند از ظرفیت سرمایه‌های خارجی استفاده کنند.

قادری ادامه داد: کاندیداها همچنین باید بگویند که برخوردشان با برجام و سند راهبردی با چین چه خواهد بود و آیا آنها برای توسعه سندهای اینچنینی با کشورهای دیگر برنامه‌ای دارند یا نه؟ بگویند برنامه‌شان برای بحث سرمایه‌گذاری و فاینانس چیست و برای تحرک بخشی به اقتصاد داخلی و ظرفیت‌های بومی و فعل کردن بورس چه برنامه‌ای دارند؟

وی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید برنامه خود را برای تعامل با قوای مقننه و قضائیه اعلام کنند، گفت: آنها باید بگویند برای همراستا کردن همه قوا چه برنامه هایی دارند؟ البته مردم از یک طرف به برنامه‌های کاندیداها توجه می‌کنند و از طرف دیگر عزم، اراده و عملکرد و سوابق کاندیداها برایشان مهم است که ببینند آنها چقدر در اجرای برنامه‌های جدی هستند؟ آیا گزینه‌های پا به کاری هستند یا می‌خواهند به صورت غیر حضوری در اتاق‌های در بسته تصمیم گیری کنند و ارتباطی با ارکان قوه مجریه نداشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از افرادی که در جایگاه اجرایی قرار می‌گیرند ارتباطشان را با جایگاه های دیگر قطع می‌کنند و سعی می‌کنند با ایجاد اختلاف، مشکلاتی به وجود بیاورند. در صورتی که فضای ریاست جمهوری، فضای کار، تلاش و سازندگی است و باید از همه ظرفیت‌ها برای تعامل استفاده کرد تا فرصت از دست نرود و فضای تعامل بین سه قوه نیز فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + نوزده =