کد خبر : 262400
تاریخ انتشار : شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
-

حاشیه‌های یک نشست؛ سکوت عذاب‌آور پوتین برای بایدن در نشست اقلیمی

حاشیه‌های یک نشست؛ سکوت عذاب‌آور پوتین برای بایدن در نشست اقلیمی

حتی ابرقدرت‌ها هم برای برگزاری نشست در برنامه زوم دردسرهایی دارند. بروز نقص فنی در نشست آب و هوایی اخیر به رهبری آمریکا موجب شد تا جو بایدن حدود ۹۰ ثانیه به تصویر ولادیمیر پوتین زل زده و معطل سخنان او بماند.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، روز پنجشنبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در نشست اقلیمی تحت مدیریت کشورش گفت: «حال ادامه صحبت را به رئیس جمهوری فدراسیون روسیه می‌سپارم.» اما پس از آن هیچ پاسخی نیامد و این آغاز یک سکوت طولانی شد.

در ادامه، تصویری بی‌صدا از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مانیتور مقابل جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، بلینکن و جان کری، نماینده آمریکا در امور اقلیمی نقش بست.

پس از آن، رهبران آمریکا که دور میز بزرگی نشسته بودند، نگاهی به یکدیگر انداختند و با ماسک‌هایشان بازی می‌کردند. پوتین هم که تصویرش هنوز مقابل آنها نمایان بود، به نظر خسته شده بود و انگشتان دستش را به آرامی تکان می‌داد. اندکی بعد، او به حالت سردرگم با فردی که خارج از قاب تصویر بود، شروع به صحبت کرد. به نظر می‌رسید میکروفون او در کرملین قطع شده بود.

با گذشت حدود یک دقیقه سکوت عذاب‌دهنده، بلینکن که اندکی آشفته به نظر می‌رسید، دوباره خطاب به پوتین گفت «آقای رئیس جمهور؟» اما او باز هم پاسخی نگرفت.

جو بایدن با نگاهی پرسشگر به سمت وزیر خارجه آمریکا برگشت و بلینکن گفت که ممکن است رهبر روسیه همچنان در حال تماشای سخنرانی قبلی از طرف امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه باشد.

سی ثانیه خسته‌کننده دیگر هم گذشت تا سرانجام پوتین صحبت‌هایش را آغاز کرد.

رئیس جمهوری روسیه به معطل نگاه داشتن دیگران پیش از نشست‌های حضوری شناخته شده است. او یک بار برای ملاقات با الیزابت دوم، ملکه انگلیس ۱۴ دقیقه دیر آمد و ۵۰ دقیقه هم در ملاقات با پاپ تاخیر داشت.

برخی از کارشناسان معتقدند که حادثه پیش آمده احتمالا تلاشی از طرف پوتین برای آشفته کردن جو بایدن بوده باشد. با این حال، اینطور به نظر می‌رسد که این برخورد عجیب و غریب بیشتر حاصل نقص برنامه زوم بوده باشد تا بازی قدرت.

سخنرانی امانوئل ماکرون که دقیقا قبل از پوتین بود، از پیش ضبط شده و به طور صحیح در واشنگتن پخش نشد. به محض اینکه صحبت‌های پوتین به اتمام رسید، دوباره سخنرانی ماکرون به طور کامل پخش شد.

این تنها نقض فنی پیش آمده در این نشست طولانی نبود.

سخنرانی کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا که آغازگر شرح گفت‌وگوها بود، با پژواک بسیار بلندی همراه شد. مشکل صدا به همین شکل تا زمان آغاز صحبت‌های بایدن ادامه یافت، اما به سرعت حین اظهاراتش درست شد.

وزیر خارجه آمریکا بعدا به وجود برخی مشکلات فنی اذعان کرد. او گفت: ما با مقداری دشواری‌های فنی روبرو شدیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 − یک =