کد خبر : 262085
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
-

گزارشی ازشیوع کرونای انگلیسی بین معتادان نداریم

گزارشی ازشیوع کرونای انگلیسی بین معتادان نداریم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، درخصوص شیوع کرونای انگلیسی میان معتادان متجاهر بیان کرد: گزارشی از شیوع کرونای انگلیسی میان معتادان متجاهر نداریم.

به گزارش عصرقائم، مصطفی هادیزاده در گفت‌وگو ، با اشاره به استمرار طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر به ویژه در مناطق مرکزی و پرازدحام با تاکید بر محله شوش، مولوی و شهید هرندی بیان کرد: عزم شورای هماهنگی استان و دادستانی این است که از فضاهای در اختیار حداکثر بهره‌برداری را انجام دهیم که البته همکاری دستگاه‌های عضو نیز در این رابطه خوب است.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر را می‌توان حدود سه تا ۶ ماه در مراکز نگهداری کرد، گفت: به دلیل شرایط کرونا مصوبه‌ای از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت شد تا معتادان تا یکسال هم در مراکز نگهداری شوند.

هادیزاده ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سال ۹۹ در ۹ اردیبهشت‌ماه آغاز و از ۹ اردیبهشت ۹۹ جمع‌آوری معتادان متجاهر، انجام تست PCR و قرنطینه آنها شروع شد. در حال حاضر زمان نگهداری برخی از این معتادان به اتمام رسیده است و ما از لحاظ قانونی دیگر نمی‌توانیم آنها را نگهداری کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: روال دادستانی نیز بر این است کسانی که دارای خانواده هستند با اخذ تعهد آنها را به خانواده‌ها تحویل دهند و کسانی که فاقد خانواده یا سرپناه شبانه هستند تلاش می‌شود در سرپناه شبانه و شلترها ساماندهی شوند و تفاوتی که اکنون وجود دارد این است؛ در گذشته معتادان بعد از سه ماه نگهداری آزاد می‌شدند، اکنون افرادی که مدت نگهداری یک ساله‌شان به صورت مستمر به اتمام رسیده (به دلیل اینکه یک روز هم نمی‌توان از نظر قانونی آنها را نگهداری کرد) باید پس از یک سال به طور اتوماتیک ترخیص شوند.

هادیزاده افزود: رویکرد جدید دادستانی تهران این است که معتادان با تامل و آرام آرام به خانواده‌ها و یا سرپناه شبانه و شلترها تحویل داده شوند تا دوباره به مراکز قبلی برنگردند.

به گفته وی، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت مستمر در شرق و غرب تهران ادامه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از شیوع کرونای انگلیسی میان معتادان به دست آمده است؟ نیز اظهار کرد: گزارشی در این زمینه نداریم. زیرا آنها ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و اگر کسی دارای شرایط حاد باشد به مراکز درمانی ارجاع می‌شود.

هادیزاده گفت: میزان ابتلاء به کرونا میان معتادان بین سه تا ۶ درصد بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =