کد خبر : 262172
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
-

پارلمان پاکستان امروز درباره اخراج سفیر فرانسه رای‌گیری می‌کند

پارلمان پاکستان امروز درباره اخراج سفیر فرانسه رای‌گیری می‌کند

پارلمان پاکستان امروز جمعه قرار است بحث درباره سرنوشت سفیر فرانسه در این کشور را بعد از آنکه ظاهرا دولت این کشور با اعلام مطرح کردن موضوع اخراج سفیر فرانسه موجب توقف اعتراضات ضد فرانسه در روزهای گذشته در این کشور شد، از سر بگیرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از وی.او.ای، یک قطعنامه در پارلمان پاکستان مطرح شده که خواستار بحث درباره اخراج فرستاده فرانسه از این کشور، محکوم کردن کفرگویی‌های غربی‌ها از سوی مجلس ملی پاکستان، اتحاد ملت‌های مسلمان در قبال این مساله و اقدام مقام‌ها برای تامین فضا در شهرها برای اعتراضات آتی است.

این قطعنامه که به صورت خصوصی از سوی یک عضو حزب حاکم پاکستان مطرح شده قرار است که احتمالا به دنبال بحث‌ها با یک قطعنامه شدید اللحن‌تر مطرح شده از سوی مخالفان جایگیزن شود اما در هر صورت غیر الزام آور خواهد بود.

با این حال به نظر می‌رسد که اعلام خبر مطرح شدن این قطعنامه منجر به متوقف شدن اعتراضات اخیر گروه موسوم به “تحریک لبیک پاکستان” علیه فرانسه شده است؛ اعتراضاتی که از زمان حمایت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از اقدام یک مجله این کشور در نشر کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) به راه افتادند.

حامیان این حزب از چند روز قبل و بعد از دستگیر شدن رهبرشان به دلیل دادن فراخوان راهپیمایی به سمت پایتخت پاکستان به منظور مطالبه اخراج سفیر فرانسه، اعتراضاتی خشونت آمیز را رقم زدند.

با گسترش یافتن این اعتراضات سفارت فرانسه در پاکستان به همه شهروندانش در این کشور اعلام کرد خاک این کشور را ترک کنند هر چند که به نظر می رسد این درخواست چندان اجابت نشد.

شیخ رشید احمد، وزیر کشور پاکستان که به مذاکره بر سر پایان دادن به اعتراضات با رهبران حزب تحریک لبیک پاکستان پرداخت گفت که پنج افسر پلیس و هشت تن از معترضان در خشونت های مربوط به این اعتراضات کشته شدند.

همچنین معترضان اقدام به گروگان گرفتن ۱۱ افسر پلیس و دو تکاور نیروی ویژه کردند اما چندی بعد آنها را در حالی که ضرب و شتم شده بودند آزاد کردند. حزب تحریک لبیک پاکستان به رغم آنکه توسط مقامهای این کشور بر طبق قوانین ضد تروریسم ممنوع اعلام شده و همچنان رهبرش در بازداشت است، اما روز سه شنبه خواستار توقف اقدامات اعتراضی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 17 =