کد خبر : 262170
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
-

طالبان مسئولیت انفجار کویته پاکستان را بر عهده گرفت

طالبان مسئولیت انفجار کویته پاکستان را بر عهده گرفت

شاخه وابسته به شبه نظامیان طالبان در پاکستان موسوم به “تحریک طالبان” پاکستان مسئولیت بمب‌گذاری انتحاری اخیر در پارکینگ هتلی در شهر کویته این کشور را که در آستانه ورود سفیر چین به آنجا رخ داده و پنج کشته و ۱۱ زخمی بر جای گذاشت به عهده گرفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه لاپرنسا لاتینا، تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای درباره این حمله بدون اشاره به هدف احتمالی آن یعنی نونگ رونگ، سفیر چین در پاکستان اظهار کرد: بمب‌گذار انتحاری طبق برنامه ریزی مقام‌های امنیتی را هدف قرار داد.

این حمله روز چهارشنبه رخ داد و در جریانش بمب‌گذار انتحاری اقدام به منفجر کردن خودروی انتحاری خود در داخل محوطه پارکینگ هتل سرنا کرد؛ هتل مجللی که قرار بوده نونگ همراه با هیات همراه اعزامی از چین در آنجا ساکن شود.

سخنگوی پلیس کویته پاکستان گفت: این بمب قبل از ورود شخص سفیر منفجر شد. بنا براین جلوی رفتن او به آنجا گرفته شد.

در ابتدا گزارش شد که مساله مربوط به یک بمبگذاری با خودرو است اما طالبان اعلام داشت که این یک حمله انتحاری بوده و این موضوع بعدا از سوی شیخ رشید وزیر کشور پاکستان در کنفرانسی خبری تایید شد.

رشید اظهار کرد: از مجموع ۱۱ مجروح این حمله شش نفر همچنان در بیمارستان به سر می برند و دیگران نیز مرخص شده‌اند. حال یک یا دو نفر نیز وخیم است.

سفارت چین در پاکستان حضور نونگ و هیات اعزامی همراه وی در شهر کویته را تایید و عنوان کرد که آنها در زمان وقوع حمله در هتل نبوده اند.

این سفارتخانه در بیانیه خود گفت: هیچ گزارشی از وقوع هر گونه تلفات شهروندان چینی در این حمله دریافت نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

10 + چهار =