کد خبر : 262164
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
-

انتشار ۳ کتاب روان‌شناسی

انتشار ۳ کتاب روان‌شناسی

ترجمه کتاب‌های «مکان امن»، «ذهن‌آگاهی برای درمان بی‌خوابی» و «گروه‌درمانی تحلیلی» در حوزه روان‌شناسی منتشر شده است.

به گزارش عصرقائم، کتاب «مکان امن» نوشته کتلین کارا و پال کارا با ترجمه شیوا جمشیدی در ۱۴۴ صفحه و با قیمت ۳۴ هزار تومان در انتشارات ارجمند روانه بازار کتاب شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: بعد از سال‌ها گوش دادن به داستان زندگی کودکان و والدینی که با مشکلات دلبستگی دست و پنجه نرم می‌کردند، همدلی با نوجوانان و جوانانی که گرفتار مسائل دلبستگی بودند و کار با بزرگسالانی که هنوز در تسخیر خلاءهای دلبستگی از گذشته بودند، این کتاب را نوشتیم تا به افراد در همه سنین کمک کنیم که از میراث روابط نابسامان و ناکارآمد التیام یابند. هدف ما در این کتاب، مانند سایر کتاب‌های‌مان، تأکید بر توصیه‌های عملی و راه‌حل‌هایی بوده که اجرا کردن‌شان آسان باشد.

همچنین کتاب «ذهن‌آگاهی برای درمان بی‌خوابی» (یک برنامه هدفمند چهارهفته‌ای برای آسایش جسم، آرامش ذهن و دستیابی به میزان خواب کافی) نوشته کاترین پولان اُرزِک و ویلیام موکرافت با ترجمه حبیب‌اله خزائی، محمدمهدی نوروزی و پیمان ولدبیگی در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۴۸ هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: حدود یک‌سوم بزرگسالان در به خواب رفتن یا در خواب ماندن مشکلاتی دارند. همچنین، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بزرگسالان از بی‌خوابی مزمن رنج می‌برند. اگر شما هم جزء میلیون‌ها انسانی هستید که با بی‌خوابی دست و پنجه نرم می‌کنند، احتمالاً این تجربه را داشته‌اید که خوابیدن کاری پرزحمت و غیرقابل ‌پیش‌بینی است. خوشبختانه رویکردی درمانی وجود دارد که می‌تواند کیفیت خواب و بیداری شما را بدون مصرف دارو یا پیروی از فهرست طولانی توصیه‌های بهداشت خواب بهبود بخشد. این رویکرد مراقبه ذهن‌آگاهی نام دارد. کتاب ذهن‌آگاهی برای مقابله با بی‌خوابی منبع و راهنمایی جامع برای بازیابی و بازگشت به خوابی منظم و پُر از آرامش است. این کتاب شامل یک برنامه چهارهفته‌ای است، این برنامه با روشی آسان و نظام‌مند می‌تواند به افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند کمک کند و راهی برای کنترل و غلبه بر افکاری که منجر به اختلال در خواب می‌شوند، ارائه دهد.

دیگر کتاب منتشرشده در انتشارات ارجمند، کتاب «گروه‌درمانی تحلیلی» (رویارویی ذهن‌ها)  نوشته هارولد بر و لیزل هرست با ترجمه نینا جمشیدنژاد است.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: این کتاب گزارشی دقیق و مبسوط درباره گروه‌درمانی تحلیلی در اختیار بالینگران، استادان و دانشجویان روان‌درمانی قرار می‌دهد. کتاب معمای ساز و کار گروه‌های تحلیلی را روشن می‌کند و به مسائل و تکالیف گسترده‌ای می‌پردازد که در کار گروه‌درمانی تحلیلی پیش روی درمانگر قرار دارد. تمام مراحل این فرآیند به طور کامل به بحث گذاشته شده است: ارزیابی و آماده‌سازی بیماران برای گروه، اجرائیات پویا، آغاز و پایان گروه و وارد کردن اعضای جدید به گروه. موقعیت‌های دشوار و چالش‌برانگیز مانند ریزش اعضا، قربانی کردن اعضا، عضو ساکت گروه و انحصارطلبی در گروه با جزئیات بررسی شده‌اند و در کنار آن به مسائل گروه‌های بزرگ، گروه‌های متجانس، گروه‌های کودکان و نوجوانان و خانواده‌درمانی، گروه در محیط‌های بالینی و نظارت در گروه‌درمانی پرداخته شده است. تأثیرات مشکلات شخصی درمانگر در گروه نیز به گفت‌وگو گذاشته شده است. نمونه‌های بالینی که از تجربه شخصی نویسندگان برداشته شده است رنگ و بوی بیشتری به متن بخشیده و چند گفت‌وگوی میان دو نویسنده ـ با محوریت موضوعات کتاب ـ در متن گنجانده شده تا دیدگاه‌های در عین حال متضاد و مکمل آن‌ها را به تصویر بکشد.

کتاب‌های یادشده با ۱۰ درصد تخفیف در سایت انتشارات ارجمند به نشانی https://www.arjmandpub.com/ قابل دسترسی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =