کد خبر : 262247
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
-

آغاز برداشت برگ سبز چای در رامسر

آغاز برداشت برگ سبز چای در رامسر

رئیس اداره چای رامسر از آغاز برداشت این محصول در این شهرستان خبر داد.

به گزارش عصزقائم، اردلان بالابندیان در گفت و گو ، اظهار کرد: به دلیل مساعد بودن شرایط جوی برداشت برگ سبز چای هفته نخست اردیبهشت در این شهرستان آغاز می‌شود.

بالابندیان به برداشت تناوبی برگ سبز چای و به صرفه نبودن آن برای کارخانه‌ها اشاره کرد و افزود : خریداری کارخانه‌های چای با برداشت انبوه برگ سبز آغاز میشود.

سه کارخانه چای فعال لیماک ، کتالم و ساداتشهر سالانه حدود ۱۰۰۰ تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری می کنند.

رییس سازمان چای کشور نیز گفت: قیمت تضمینی برگ سبز چای امسال با در نظر گرفتن سود ۲۰درصدی چایکاران بیش از ۴۵درصد افزایش یافت.

جهانساز با بیان اینکه شورای قیمت گذاری در راستای حمایت از محصولات اساسی متولی قیمت گذاری است گفت: قیمت گذاری چای سبز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه، دو نماینده مردم عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، سه کشاورز نمونه و مدیرعامل اتحادیه انجمن صنفی انجام شد.

وی افزود: با توجه به نرخ تورم، هزینه تولید و سود مناسب چایکاران قیمت تضمینی برگ سبز چای تعیین شد.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش بیش از ۴۵درصدی قیمت تضمینی برگ سبز چای گفت: قیمت هر کیلو برگ سبز چای درجه یک ۶هزار و ۶۹۰تومان و درجه ۴هزار و ۷۸۱تومان مصوب شد.

این مسئول افزود: افزایش قیمت چای مصوب بر اساس هزینه تولید به نرخ امروز مصوب شده است و هزینه افزایش نهاده‌ها، هزینه کارگری و ۱۵تا۲۰ درصد سود کشاورزان متوسط ۷تُن عملکرد در واحد سطح لحاظ شده است.

جهانساز از پرداخت تسهیلات ۴درصدی از طریق صندوق تامین نهاده‌ها و به زراعی خبر داد و گفت: به ازای هر هکتار ۳میلیون تومان تسهیلات برای تامین نهاده‌ها، برای خرید ماشین آلات تسهیلات ۲۵میلیون تومانی با باز پرداخت ۴ساله پرداخت می‌شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + هجده =