کد خبر : 262189
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
-

مدودف: روابط روسیه و آمریکا به سطح روابط دوران جنگ سرد بازگشته است

مدودف: روابط روسیه و آمریکا به سطح روابط دوران جنگ سرد بازگشته است

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مطلبی تاکید کرد، روابط کشورش با آمریکا در حقیقت به سطح دوران جنگ سرد بازگشته و روند تحریم‌ها و تقابل و درگیری منجر به “بی ثباتی دائمی” جهانی شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله ای در ریانووستی تصریح کرد: در عرض چند سال گذشته روابط روسیه و آمریکا از رقابت به سطح تقابل رسیده و در حقیقت به سطح روابط دوران جنگ سرد بازگشته است. عواملی نظیر فشار تحریمها، تهدیدات، تقابل در درگیری، محافظت ازمنافع خود همه اینها جهان را به سمت وضعیت بی ثباتی دائمی کشانده است.

مدودف در ادامه این مطلب نوشت، آمریکا در حال اجرای یک سیاست خارجی بی ثبات است که در لفاظی های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بازتاب یافته و علت آن افول اقتدار آمریکا به عنوان رهبر جهان غرب است.

او بیان داشت: واقعیت استراتژیک جدید یعنی بی ثباتی سیاست خارجی واشنگتن عمدتا دلیل فاکتورهای داخلی و افول نسبی اقتدار آمریکا به عنوان رهبر جهان غرب است.

مدودف در عین حال تاکید کرد، به اعتقاد وی درگیری در شرق اوکراین به شکل مصنوعی بدتر شده و در خصوص علتش به تحریمهای جدید آمریکا علیه روسیه و استقرار تجهیزات نظامی در منطقه اشاره کرد.

او ادامه داد: ما در جریان گفتگوی تلفنی میان روسای جمهور دو کشور مساله درخواست برای گفتگو را شنیده ایم. و حالا ما شاهد لفاظی های تند، تحریمهای جدید علیه روسیه، اخراج دیپلماتها و حکم صادر کردن درباره “تهدید روسیه” هستیم. این همچنین شامل درگیری در شرق اوکراین که به شکل مصنوعی بدتر شده، بیانیه های میلیتاریستی از سوی رهبران آمریکا و انتقال تجهیزات نظامی به منطقه ما می شود. به طور ساده باید گفت که وضعیت در حال بدتر شدن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 4 =