کد خبر : 262120
تاریخ انتشار : جمعه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

ابراز نگرانی شورای امنیت از اوضاع انسانی در تیگرای اتیوپی

ابراز نگرانی شورای امنیت از اوضاع انسانی در تیگرای اتیوپی

شورای امنیت سازمان ملل نگرانی خود را از اوضاع بشردوستانه در منطقه تیگرای در اتیوپی و گزارش‌های موجود درباره نقض حقوق بشر در این کشور از جمله خشونت جنسی علیه زنان ابراز کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای شورا نگرانی عمیق خود را از پیشینه گزارش‌های نقض حقوق بشری، از جمله قرار گرفتن زنان و دختران در معرض خشونت جنسی در منطقه تیگرای را اعلام کردند.

این شورا همچنین خواستار رسیدگی فوری در مورد این تخلفات و مجازات مرتکبان این تخلفات شد.

مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه اعلام کرد که خشونت جنسی به عنوان سلاحی در منطقه تیگرای اتیوپی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این نشان می‌دهد شرایط در آنجا بهبود نیافته است.

نیروهای اریتره برای حمایت از نیروهای دولت فدرال اتیوپی در برابر شورشیان “جبهه مردمی برای آزادی تیگرای” در درگیری که از نوامبر گذشته ادامه دارد، مداخله کرده‌اند.

ماه گذشته ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی به حضور نیروهای اریتره در کشورش اعتراف کرد و در مورد آغاز خروج آن صحبت کرد ، در حالی که مقامات اریتره حاضر به صحبت در مورد حضور نیروهای خود در خاک اتیوپی نشدند.

مارک لوکوک روز پنجشنبه به شورای امنیت گفت که هیچ پیشرفتی در زمینه عقب نشینی نیروهای اریتره و بهبود اوضاع بشردوستانه در منطقه تیگرای ثبت نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − چهار =