کد خبر : 262041
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
-

مذاکرات وین فرسایشی و به نفع امریکاست

مذاکرات وین فرسایشی و به نفع امریکاست

کارشناس مسائل سیاسی و راهبردی با اشاره به اینکه امریکا به دنبال فشار بیشتر برای گرفتن امتیازات از ایران است، گفت: مذاکرات وین فرسایشی و به نفع امریکاست.

به گزارش عصرقائم، میثم معافی در گفت و گو ، درباره مذاکرات مجدد برجام که این روزها در وین در حال انجام است، اظهار کرد: ایران در دوران ریاست جمهوری اوباما بیشترین تحریم را متحمل شد و در دوره ترامپ تحریم های جدیدی اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران به تعهدات برجامی پایبند بوده و تمام موارد را اجرا کرده است، تصریح کرد: پس از توافقات صورت گرفته این امریکا و اروپا بودند که ناقص تهعدات شدند و تنها به دنبال امتیازگیری از ایران هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور ایران در مذاکرات وین، افزود: امروز در آستانه انتخابات مذاکره با امریکا معنا ندارد و مردم فریب طراحی آمریکا را در مذاکرات وین که باهدف تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در حال رقم خوردن است، نمی‌خورند.

معافی خاطرنشان کرد: ملت ایران با عبرت گرفتن از انتخابات سال‌های گذشته، خواهان حذف تمامی تحریم‌های آمریکا به‌صورت یکجا و تأیید ایران پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌ها هستند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید با دقت مذاکرات وین را زیر نظر داشته باشد، افزود: تجربه بدعهدی‌های آمریکا،سه کشور اروپایی و اعمال تحریم‌های حداکثری اقتصادی این کشورها این تجربه را بار دیگر برای ملت ایران تکرار کرد که نباید به وعده‌های غرب دل‌خوش کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه راه حل مشکلات اقتصاد کشور داخلی است نه خارجی، بیان کرد: راه حل مشکلات در جنگ اقتصادی، نسخه شفابخش اعتماد به وعده الهی و باور به قدرت مردم است.

معافی با اعلام اینکه مذاکرات وین فرسایشی و به نفع امریکاست چرا که امریکا و اروپا به هیچ یک از تعهدات برجامی پایبند نبوده و عمل نکردند، گفت: امریکا به دنبال فشار بیشتر برای گرفتن امتیازات از ایران است و باید هوشیارانه عمل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =