کد خبر : 261976
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
-

معارف و ناگفته‌های ناب شهدا ثبت و ضبط شود

معارف و ناگفته‌های ناب شهدا ثبت و ضبط شود

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه باید معارف و ناگفته‌های شهدا که الگو‌های جامعه هستند، گفته شود، گفت:باید فرهنگ شهدا را به درستی تبیین و به نسل جوان انتقال داد.

به گزارش عصرقائم، سردار سیاوش مسلمی امروز به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج حسین بصیر جانشین فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس که همزمان شده با سالروز تشکیل سپاه پاسداران با خانواده معزز این سردار شهید دیدار کرد.

مسلمی با حضور در بیت سردار شهید بصیر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید عزیز حاج حسین بصیر، با اشاره به ارزش و جایگاه خانواده شهدا در جامعه گفت: خانواده شهدا دارای اصالت هستند که توانستند مردانی همچون حاج حسین بصیر را پرورش دهند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه شهید بودن و شهید شدن در گرو اصالت و تربیت خانوادگی است، افزود: هر خانواده‌ای توفیق این را ندارد که خانواده شهید باشد لذا سبک تربیتی خانواده‌های شهدا ویژه و خاص است.

مسلمی در ادامه سخنان خود با تصریح بر اینکه سرداران شهید وارستگان به خدا پیوسته هستند، اضافه کرد: باید معارف ناب شهدا همیشه در گستره تاریخ ثبت و ضبط گردد تا ویژگی‌های شهدا به آیندگان منتقل شود.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر اینکه باید معارف و ناگفته‌های شهدا که الگو‌های جامعه هستند، گفته شود، خاطرنشان کرد:باید فرهنگ شهدا را به درستی تبیین و به نسل جوان انتقال داد. سپاه کربلا برنامه ریزی‌های خوبی برای معرفی و انتقال فرهنگ شهداء در جامعه در کنگره شهدای استان مازندران در سال ۱۴۰۲ دارد.

مسلمی با اشاره به یادمان هفت تپه و مقر لشکر ۲۵ کربلا گفت: استان مازندران در دوران دفاع مقدس مبدع سنگر‌های بتنی بود و بیشترین سنگر‌های بتنی در هفت تپه درست شد.

در ادامه دختر شهید حاج حسین بصیر نیز به بیان خاطراتی از پدر شهید خود پرداخت و گفت: حاج حسین بصیر از دوران نوجوانی به کار جوشکاری مشغول بود. در دوران دفاع مقدس وقتی به جبهه اعزام می‌شود و مشاهده می‌کند که رزمندگان مازندرانی در پشت جبهه بخاطر نداشتن سنگر‌های بتنی و ابتدایی‌ترین امکانات دفاعی در بمباران منطقه هفت تپه شهید می‌شوند، تصمیم میگیرد برای آن‌ها سنگر بسازد.

وی با بیان اینکه وقتی حاج حسین بصیر از برخی مسئولین درخواست می‌کند تا به جبهه کمک کنند، اما می‌بیند که آن‌ها سفره رنگینی برای خود پهن کردند، ولی رزمندگان در جبهه نان کپک زده میخوردند، ادامه داد: حاج حسین منتظر مسئولین نشد، مغازه‌ای که داشت را فروخت و برای سنگر سازی رزمندگان در هفت تپه هزینه کرد.

دختر سردار شهید حاج حسین بصیر در پایان سخنان خود تصریح کرد: شهدای مازندران در طول تاریخ بعد از جنگ تحمیلی مهجور ماندند و باید مسئولین فکری برای معرفی شهدا به نسل جوان کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + نوزده =