کد خبر : 261986
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
-

شروع فاز جدید طرح سرباز مهارت توسط جهاددانشگاهی

شروع فاز جدید طرح سرباز مهارت توسط جهاددانشگاهی

مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی جهاددانشگاهی از شروع فاز جدید طرح سرباز مهارت به‌صورت مکاتبه‌ای- حضوری از اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش عصرقائم، احمدحسین سلگی مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه یابی جهاددانشگاهی با اعلام خبر شروع فاز جدید طرح سرباز مهارت گفت: ایام مقدس سربازی فرصت مناسبی برای خودسازی جوانان، آشنایی با مهارت‌های زندگی و اجتماعی و آماده شدن آن‌ها برای ورود به عرصه کسب‌وکار وزندگی است.

سلگی افزود: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بهینه‌سازی ایام مقدس سربازی و استفاده مناسب از این فرصت به‌منظور افزایش مهارت و توانمندی جوانان کشور، جهاددانشگاهی با وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح تفاهم‌نامه‌های جداگانه‌ای منعقد کرد تا در اجرا و پیاده‌سازی این طرح یاری‌گر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح باشد.

وی بابیان اینکه در فاز اول این طرح و با همکاری وزارت ورزش و جوانان و قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، طی جلسات کارشناسی متعدد دوره‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی و مهارت‌های زندگی توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی طراحی و تدوین و برای اجرا به کلیه واحدهای استانی در سراسر کشور ابلاغ شد ادامه داد: این دوره طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ به مدت ۸۰ ساعت برای بیش از ۲۴ هزار سرباز وظیفه و به میزان یک‌میلیون و ۹۲۰ هزار نفر ساعت، به‌صورت حضوری در سطح کشور اجرا شد.

مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه‌یابی آموزشی جهاددانشگاهی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری دوره‌ها به‌صورت حضوری و با توجه به جلسات کارشناسی مقرر شد تا از ابتدای سال ۱۴۰۰ دوره‌ها به‌صورت مکاتبه‌ای- حضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: براین اساس تیمی متشکل از خبرگان و اساتید، محتوای کتب مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی را آماده و در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به تیراژ ۱۰ هزار دوره و با همکاری سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چاپ و به استان‌های مجری ارسال شد و از ابتدای اردیبهشت‌ماه دوره‌های مذکور و با شرایط ابلاغی جدید در استان‌های کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، با توجه به ابلاغیه قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان‌ وظیفه نیروهای مسلح، جهاددانشگاهی به‌عنوان عضو ثابت کارگروه استانی انتخاب‌شده و همکاران واحدهای جهاددانشگاهی می‌توانند با بهره‌گیری از این فرصت نسبت به برقراری ارتباط با سایر دستگاه‌های اجرایی استان جهت پیشبرد امور آموزش و کارآفرینی اقدام نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =