کد خبر : 261692
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
-

کشف ۶۵۶ میلیارد ریال کالای احتکار شده در کشور

کشف ۶۵۶ میلیارد ریال کالای احتکار شده در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف ۶۵۶ میلیارد ریال انواع کالاهای اساسی و ضروری احتکار شده و دستگیری ۹۵ متهم در اجرای اولین مرحله طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سردار محمد رضا مقیمی اظهارکرد: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز مردم همچنین در جهت اجرای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با احتکار و گران فروشی کالاهای اساسی، اولین طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی به مدت ۷۲ ساعت طی هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: در این طرح کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش های شبانه روزی و اقدامات تخصصی پلیسی محل دپو و نگهداری کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بازرسی از این انبارها ۵۵۶۰ تن انواع کالای اساسی شامل برنج، خرما، گندم و جو، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، نهاده های دامی، روغن خوراکی، قند و شکر، مرغ و گوشت، کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به همراه ۵۱ هزار لیتر مواد شوینده، ۵۳ هزار و ۳۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو ، ۱۱۰ حلقه لاستیک و ۱۸ هزار لیتر روغن موتور احتکار شده را کشف کردند.

مقیمی اضافه کرد: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۵۶ میلیارد ریال برآورد کردند و در این رابطه ۹۵ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در ادامه گفت: مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی به توزیع عادلانه کالا در بین مصرف کنندگان و حفظ تعادل عرضه و تقاضا کمک می‌کند و تاکنون هموطنان در این راه پلیس امنیت اقتصادی را به خوبی همراهی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس مقیمی در پایان از هموطنان خواستار شد که در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 1 =