کد خبر : 261618
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
-

نتانیاهو: مخالفت بنت با تشکیل دولت به دلایل شخصی است نه ایدئولوژیک

نتانیاهو: مخالفت بنت با تشکیل دولت به دلایل شخصی است نه ایدئولوژیک

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: تنها راه برون رفت از بحران سیاسی اسرائیل که بیش از دو سال است گریبان آن را گرفته، متوسل شدن به انتخابات مستقیم برای پست نخست وزیری است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه i۲۴، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “انتخابات اخیر ثابت کرد که مردم خواهان یک دولت راست گرا هستند.”

نتانیاهو با انتقاد شدید از نفتالی بنت، رهبر حزب “یمینا” به خاطر مخالفتش با تشکیل دولت راستگرا گفت که دلایل این مساله شخصی است نه ایدئولوژیک.

وی گفت: تنها راه برون رفت از بن بست سیاسی اسرائیل تصویب لایحه حزب شاس و برگزاری انتخابات مستقیم نخست وزیری بدون انحلال کنست است.

حزب افراطی شاس پیش‌نویس قانونی را ارائه کرده که اجازه انتخاب نخست‌وزیر به شکل مستقیم را می‌دهد. بسیاری از احزاب با این قانون مخالفند اما نتانیاهو مدعی شده که اکثریت زیادی با این پیشنهاد موافق هستند.

نتانیاهو افزود: “متأسفانه بنت فقط به دلیل جاه طلبی شخصی و رسیدن به پست نخست وزیر آن هم با ۷ کرسی ، اجازه نمی‌دهد دولت جدید را تأسیس کنم. ما برای تعیین نخست وزیر به انتخابات مستقیم و سریع نیاز داریم تا مردم بتوانند رأی دهند. تنها اینگونه از بن بست سیاسی خارج می‌شویم و به راه حل های دیگر هم نیاز نداریم.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 9 =