کد خبر : 260472
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
-

۳۳۶ نفر داوطلب شورای شهر و روستاهای میاندورود شدند

۳۳۶ نفر داوطلب شورای شهر و روستاهای میاندورود شدند

فرماندار میاندورود از ثبت نام ۲۷ نفر به‌عنوان داوطلب شوراهای اسلامی شهر و ۳۰۹ نفر به‌عنوان داوطلب شورای اسلامی روستاهای میاندورود خبر داد.

به گزارش عصرقائم، حسین منفردی در گفت‌وگو ، از ثبت نام ۲۷ نفر به عنوان داوطلب نامزدی شوراهای اسلامی شهر و ۳۰۹ نفر به‌عنوان داوطلب نامزدی شورای اسلامی روستاهای میاندورود خبر داد.

وی بیان کرد: طبق این گزارش تعداد ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه شهرستان میاندورود به حد نصاب رسیده است که به معنای برگزاری انتخابات در همه شهرها و روستاهای این شهرستان است.

فرماندار میاندورود با بیان اینکه برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در مجموع تعداد ۲۷ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۷ نفر برای شهر سورک و تعداد ۱۰ نفر برای شهر طبقده داوطلب شدند، خاطرنشان کرد: در مجموع از ۲۷ داوطلبی که در شهرهای سورک و طبقده ثبت نام کردند تعداد ۶ نفر زن هستند که معادل ۲۳٫۵ درصد کل داوطلبان است.

منفردی تصریح کرد: به صورت میانگین برای هر کرسی شورای اسلامی شهر در این شهرستان معادل ۲٫۷ داوطلب ثبت نام کردند و در مجموع تاکنون ۲ داوطلب از نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهر انصراف دادند.

وی افزود: برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز در مجموع تعداد ۳۰۹ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد در روستاهای بخش مرکزی میاندورود تعداد ۱۷۵ داوطلب و در روستاهای بخش گهرباران تعداد ۱۳۴ داوطلب ثبت نام کردند.

منفردی در ادامه گفت: در مجموع از ۳۰۹ داوطلبی که در روستاهای این شهرستان ثبت نام کردند و برای کسب ۱۴۷ کرسی شورایی رقایت خواهند کرد که تعداد ۱۴ نفر زن هستند که معادل ۵ درصد کل داوطلبان است و به صورت میانگین معادل ۲٫۲ داوطلب برای هر کرسی شورای اسلامی روستاهای این شهرستان ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: در شهرستان میاندورود تعداد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر نسبت به دوره قبل تغییری نداشته است اما تعداد ثبت نام داوطلبان در شوراهای اسلامی روستا نسبت به دوره قبل ۶ درصد کاهش یافته است، که البته از میانگین آمار کل استان مازندران در حوزه شوراهای روستا که با کاهش ۸ درصدی ثبت نام داوطلبان مواجه شده است آمار مطلوب تری بجای گذاشته است.

وی بیان کرد: در بخش مرکزی ۲۲ روستا وجود دارد که هشت روستا دارای شورای پنج نفره و ۱۴ روستا دارای شورای سه نفره هستند که ۱۷۵ نفر در این بخش برای کسب ۸۲ کرسی شورایی رقابت خواهند کرد.

فرماندار میاندورود در پایان، اظهار کرد: در بخش گهرباران نیز ۲۱ روستا وجود دارد که تنها یک روستا دارای شورای پنج نفره و مابقی دارای شورای سه نفره خواهند بود که ۱۳۴ نفر برای ۶۵ کرسی شورایی رقابت خواهند کرد.

گفتنی است ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره‌های عشایری روز ۲۸ خرداد سال جاری همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − هفت =