کد خبر : 260450
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
-

لاوروف: روسیه به حل صلح آمیز بحران اوکراین متعهد است

لاوروف: روسیه به حل صلح آمیز بحران اوکراین متعهد است

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، کشورش به حل صلح‌آمیز بحران اوکراین متعهد است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با “آن لینده”، وزیر امور خارجه سوئد و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکید کرد که تمامی طرفین باید بر اجرای توافقنامه‌های مینسک تمرکز کنند.

توافقنامه‌های مینسک در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی با هدف پایان دادن به درگیری‌های کنونی میان جدایی‌طلبان حامی روسیه و دولت کی‌یف امضا شدند.

لاوروف نسبت به تشدید تنش‌ها ناشی از انتقال تسلیحات و نیروهای کی‌یف به خط تماس ابراز نگرانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که “آن لینده” به عنوان رئیس کنونی سازمان امنیت و همکاری اروپا تلاش‌های لازم را انجام دهد تا تضمین کند که کی‌یف با جدیت به تعهدات خود برای حل این درگیری عمل خواهد کرد.

وی همچنین از هیئت ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین خواست تا تلاش‌ها در زمینه “نظارت بی‌طرفانه” اوضاع را تقویت کند و به حقایق تلفات غیرنظامی و تخریب زیربناهای غیرنظامی توجه بیشتری داشته باشد.

درگیری‌ها در جنوب شرقی اوکراین در هفته‌های اخیر شدت یافته است. کی‌یف و جدایی‌طلبان یکدیگر را به نقض این آتش‌بس متهم می‌کنند. اوکراین همچنین روسیه را به اعزام نیرو به مرز متهم می‌کند در حالی که مسکو تاکید دارد که اقداماتش در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز کی‌یف هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − چهار =