کد خبر : 260353
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

بلینکن: نیروهای ناتو با هم از افغانستان خارج می‌شوند

بلینکن: نیروهای ناتو با هم از افغانستان خارج می‌شوند

“آنتونی بلینکن”، وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه گفت، آمریکا در خروج ایمن نیروهایش از افغانستان، با متحدان خود همکاری خواهد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، دولت ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده خروج نیروهایش از افغانستان را تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) که مصادف با بیستمین سالگرد حملات ۱۱/۹ و به دنبال آن آغاز عملیات علیه گروه تروریستی القاعده توسط جورج بوش، رهبر سابق آمریکا است، تکمیل خواهد کرد.

بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل گفت: حالا زمان به خانه آوردن نیروهایمان است. جو بایدن طی ساعات آینده در این باره در آمریکا صحبت خواهد کرد و من هم اینجا هستم تا با “ینس استولتنبرگ”، دبیرکل ناتو، با متحدانمان در مورد اصلی که از ابتدا بنیان گذاشته‌ایم، همکاری نزدیک داشته باشیم. ما در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو در مورد خروج ایمن، حساب شده و هماهنگ شده نیروهایمان از افغانستان، همکاری نزدیکی خواهیم داشت.

بلینکن پیش از اعلام رسمی پایان دو دهه جنگ، گفت ائتلاف نیروهای تحت امر ناتو در افغانستان، در هماهنگی با خروج برنامه‌ریزی شده آمریکا، تا ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک خواهند کرد.
حدود ۷ هزار نیروی غیرآمریکایی عموماً از کشورهای ناتو و همچنین از استرالیا، نیوزلند و گرجستان، نسبت به ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی آمریکایی حاضر در افغانستان، تعداد بیشتری دارند اما هنوز بر حمایت هوایی ، برنامه‌ریزی و رهبری ایالات متحده در مأموریت آمورشی خود حساب می‌کنند.
دیپلمات ارشد واشنگتن در بروکسل اظهار کرد زمان آن رسیده که متحدان ناتو، این شعار خود را که “متحدان با هم به افغانستان رفتند و با هم نیز آنجا را ترک می‌کنند”، عملی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + بیست =