کد خبر : 259820
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
-

عزم تهران و هاوانا برگسترش همکاری‌ها در زمینه اقتصادی و مبارزه با کرونا

عزم تهران و هاوانا برگسترش همکاری‌ها در زمینه اقتصادی و مبارزه با کرونا

دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران و کوبا در دیدار با هم بر گسترش روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش عصرقائم، کوبا و ایران بر عزم خود در  تقویت روابط دوجانبه تاکید کردند.

به نوشته وبگاه «رادیو کوبا» «امیلیو لوزادا» مدیر کل امور دوجانبه وزارت امور خارجه کوبا و «رضا نظری آهاری» همتای وی در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشستی  در «هاوانا» در مورد مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کردند.

این دو دیپلمات بر تداوم پیشرفت مذاکرات سطح بالا و تقویت روابط اقتصادی، تجاری و همکاری در موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله مبارزه با کرونا را تایید کردند.

این دیپلمات کوبایی از حمایت ایران در مبارزه برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و همچنین محکومیت درج کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تشکر کرد.

وزارت امور خارجه کوبا به  تازگی گزارش مغرضانه آمریکا در مورد حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن برای تداوم سیاست تجاوزکارانه در قبال خود را رد کرد. «کارلوس فرناندز دو کسیو» مدیر بخش آمریکای وزارت خارجه کوبا  گفت، واشنگتن به طور ناجوانمردانه از چنین مسئله حساسی برای حمله  به دولتهایی که از حق حاکمیت مردم خود در تعیین سرنوشتشان دفاع می کنند، استفاده می‌کند.

ایران و کوبا، دو کشور تحت شدیدترین تحریم‌های آمریکا طی توافق باهم قصد دارند واکسن کرونا تولید کنند. موسسه واکسن سازی «فینالی» کوبا  اعلام کرد که با موسسه پاستور در ایران برای آزمایش واکسن سابرانا-۲ به توافق رسیده است. این موسسه در حساب توییتری خود اعلام کرده بود: «این همکاری هر دو کشور را قادر می‌سازد با سرعت بیشتری در ایمن سازی علیه ویروس کرونا به پیش بروند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 4 =