کد خبر : 259798
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
-

سلیمی: با امتیاز میزبانی می‌توانیم سهمیه جهانی هندبال را بگیریم

سلیمی: با امتیاز میزبانی می‌توانیم سهمیه جهانی هندبال را بگیریم

پیشکسوت هندبال ایران گفت: در این دوره از مسابقات قهرمانی مردان آسیا با توجه به‌ امتیاز میزبانی به خوبی می‌توانیم سهمیه جهانی را کسب کنیم.

به گزارش عصرقائم، ناصر سلیمی در گفت و گو ، در خصوص میزبانی هندبال ایران از رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار کرد: سال گذشته‌ قرار بود میزبان رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا باشیم که متاسفانه به دلیل مشکلات و محدودیت‌های کرونا این میزبانی از ایران گرفته شد و بعد هم که مسابقات کلا لغو شد. با تلاش فراوان فدراسیون و رایزنی‌های زیاد توانستیم میزبانی مسابقات بزرگسالان را بگیریم.

پیشکسوت هندبال در ادامه گفت: کسب این میزبانی برای هندبال ایران اهمیت زیادی دارد چرا که با شرایط فرهنگی و جغرافیایی، حضور  تماشاگران احتمالی، استفاده از فضای اسپانسرینگ و استفاده از اردوهای داخلی به خوبی می‌توانیم از امتیاز میزبانی استفاده و بتوانیم سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کنیم.

وی افزود: باید این میزبانی با برنامه ریزی های فدراسیون توام شود تا به نتیجه دلخواه برسیم. من مطمئنم با حضور یک سرمربی خارجی خوب، انجام اردوهای منظم و حضور حداکثری لژیونرها هندبال ایران می‌تواند سهمیه جهانی را در این دوره به دست بیاورد.

سلیمی در خصوص پتانسیل بالای هندبال ایران گفت: هندبال ایران پتانسیل زیادی دارد. امسال با وجود کرونا لیگ بسیار بسیار خوبی را برگزار کردیم و سطح لیگ و بازیکنان ارتقا پیدا کرد. از طرفی بازیکنان لژیونر ما سال‌های قبل برای جابه جایی به محل مسابقات و صدور ویزا مشکلاتی داشتند که امسال این مشکلات وجود ندارد. استفاده حداکثری لژیونرها همراه با بازیکن‌های مستعد داخلی زمینه حضور ما در مسابقات جهانی را به طور قطع فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص شهرهایی که می‌توانند میزبان مسابقات قهرمانی آسیا باشند گفت: تبریز سالها پیش میزبان قهرمانی جوانان آسیا بود. اکنون به طور حتم تهران با توجه به پتانسیل‌های بالا در زمینه برگزاری مسابقات، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سالن‌های خوب و هتل‌های ۵ ستاره و استاندارد حرف اول را در ایران می‌زند. به نظر من بعد از تهران نباید از شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز که امکان برگزاری مسابقات را دارند غافل شد. ایران کشور بزرگی است و امکانات و نیروی متخصص زیادی برای میزبانی دارد.

وی گفت: فدراسیون باید با جمع‌بندی همه موارد بهترین شهر را برای میزبانی انتخاب کند. برخلاف بسیاری از کشورهای آسیا همچون اردن، عمان، کویت، امارات و .. که تنها یک یا دو شهرشان امکان میزبانی دارند ایران در بیش از ۵ استان امکان میزبانی بهترین نوع مسابقات را دارد.

پیشکسوت هندبال ایران درخصوص انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی گفت: امیدوارم فدراسیون هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی و برگزاری اردوها را تعیین کند. البته در حال حاضر اردوی تیم ملی امید در حال انجام و فدراسیون هم پیگیر انتخاب سرمربی خارجی است. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف سرمربی و نفرات نهایی تیم ملی مشخص شود.

وی به زمان کم باقی مانده تا مسابقات اشاره کرد و گفت: به نظر من زمان خیلی کوتاه است. اگر از همین اکنون هم شروع کنیم دیر شده است اما باید هر چه سریعتر با توجه به محدودیت‌های کرونا و مشکلات شرایط را برای آمادگی تیم ملی فراهم کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + بیست =