کد خبر : 259840
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

ثبت اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین‌المللی

ثبت اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین‌المللی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از ثبت اختراع دانش آموز دبیرستان جلال آل احمد شهرستان سیریک در طبقه بندی بین المللی خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، محمد قویدل با اعلام خبر ثبت اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین المللی، گفت: یاسین پرموته ، دانش آموز مخترع دبیرستان جلال آل احمد شهرستان سیریک با اختراع «آشکار ساز هسته ای فوق حساس سه گانه با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم ژنتیک» موفق به کسب این افتخار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه افزود: این دانش آموز پایه دوازدهم در قالب تیم پژوهشی هرمزگان متشکل از «دکتر منصور فرهادی» دانشمند سازمان انرژی اتمی کشور و «فاطمه ادیم»، توانستند این اختراع را ثبت نموده و باعث درخشیدن نام هرمزگان در سطج بین المللی شوند.

قویدل با استناد به صحبت‌های دکتر فرهادی پیرامون نحوه عملکرد این اختراع، اظهار داشت: دستگاه آشکار ساز هسته ای فوق حساس یکی از استراتژیک‌ترین و مهمترین ابزارها در صنعت هسته ای هر کشور محسوب شده که خوشبختانه تیم پژوهشگران استان هرمزگان ، پس از گذشت ۱ سال موفق به ساخت و تولید این دستگاه شدند.

این مسئول اضافه کرد: فرایند ثبت این اختراع در روز ۱۵ فروردین در آستانه روز ملی فناوری هسته ای سال۱۴۰۰ به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها و بهترین اتفاق برای کشور رقم خورده است.

معاون آموزش متوسطه استان اذعان داشت: در هرمزگان ظرفیت‌های دانش آموزی بسیار مستعد و توانمند وجود دارد و باید با کمک مسئولین استان زمینه برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی فراهم گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 3 =