کد خبر : 259573
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
-

بیماران بهبود یافته کرونایی در مازندران ۷۹۳واحد پلاسما اهدا کردند

بیماران بهبود یافته کرونایی در مازندران ۷۹۳واحد پلاسما اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: تاکنون ۸۸۰ نفر از افراد بهبودیافته به انتقال خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۷۹۳ واحد پلاسما دریافت شد و برای درمان بیماران کرونایی در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفت.

به گزارش عصرقائم، ذوالفقار تقوی در ارتباط با وضعیت اهدای خون در مازندران در گفت‌وگو ، در شهرستان ساری، اظهار کرد: آمار اهدای خون نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷.۳۸ درصد رشد داشته است.

 وی گفت: طی نوروز امسال ۳هزار و ۸۳۵ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد ۳هزار و ۲۵۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: از میان اهداکنندگان خون یک‌هزار و ۹۷۹ نفر اهداکننده مستمر، ۳۴۶ نفر با اولی و ۹۲۶ نفر اهداکننده باسابقه خون بودند.

این مسؤول با بیان اینکه جمع‌آوری پلاسمای بهبود‌یافتگان کووید ۱۹ از ابتدای اردیبهشت امسال در مازندران آغاز شد، افزود: تاکنون ۸۸۰ نفر از افراد بهبودیافته به انتقال خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۷۹۳ واحد پلاسما دریافت شد و برای درمان بیماران کرونایی در اختیار مراکز درمانی استان قرار گرفت.

تقوی یادآور شد: افرادی که به کووید۱۹ مبتلا شدند و‌حداقل ۲۸ روز کامل از بهبودی و سلامتی شان گذشته است میتوانند به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند و به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان پلاسمای خون خود را برای  تسریع  در روند بهبود و‌درمان بیماران تازه مبتلا شده به کرونا اهدا کنند.

وی بیان کرد: در نوروز امسال ۴هزارو ۵۵۸ واحد فرآورده‌های مختلف بین ۴۸ مرکز درمانی استان مازندران توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون استان، نیاز به خون را نیازی همیشگی و روزانه اعلام کرد و گفت: بیماران خاص مانند مبتلایان به سرطان تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های آن هستندکه تعدادشان در استان بیش از ۱۴ هزار نفر است.

تقوی بیان کرد: اداره کل انتقال خون مازندران دارای ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون است که وظیفه تامین خون و فرآورده های خون سالم ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد.

وی در پایان از مشارکت مردم مازندران در امر اهدای خون تقدیر کرد و گفت: درخواست ما از مردم این است که با توجه به نیاز دائمی و همیشگی خون حضور مردم برای اهدای خون نیز مستمر باشد تا شاهد بروز مشکلی برای افراد و بیماران نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 20 =