کد خبر : 259338
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

خدابخشی: برای رفع موانع تولید برنامه ریزی کنیم

خدابخشی: برای رفع موانع تولید برنامه ریزی کنیم

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که موانع تولید در هر صنعت و بخشی متفاوت است بر ضرورت احصای این موانع و برنامه ریزی برای رفع موانع تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، محمد خدابخشی در گفت و گو ، اظهار کرد: همه ما برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ (تولید، پتشیبانی ها و مانع زدایی) رسالت و وظایفی برعهده داریم و باید تلاش کنیم این شعار محقق شد مشخصا ما در مجلس باید برای اصلاح یا حتی حذف برخی از قوانین و همچنین نظارت بر قوانین مرتبط تلاش کنیم در همین راستا این موضوع را در کمیسیون برنامه و بودجه را نیز در اولویت قرار خواهیم داد بر نحوه انتنشار اوراق نظارت می کنیم تا با بهره منتشر نشود و هزینه سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ بالا نرود. و بر تخصیص بودجه عمرانی هم نظارت خواهیم کرد تا طرحهای که قابلیت واگذاری دارند به بخش خصوصی واگذار نشود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس ادامه داد: ما همچنین تلاش خواهیم کرد بودجه عمرانی کشور عایدات اجتماعی بالای داشته باشد چرا که هر قدر زیرساخت در مناطق مختلف ایجاد شود زمینه سرمایه گذاری و تولید هم فراهم خواهد شد. براین اساس تلاش می کنیم نظارت کامل و جامعی بر اعتبارات تولید و اشتغال نیز داشته باشیم همچنین بر نحوه تخصیص منابع بانکی خصوصا تسهیلات تکلیفی نظارت خواهیم کرد.

خدابخشی در ادامه با بیان این که عوامل متعددی به عنوان موانع تولید و کسب و کار وجود دارد ادامه داد: قوانین و مقررات یکی از عوامل اثرگذار بر کسب و کار هستند و نمی توان انتظار داشت که صرفا با اصلاح قوانین و مقررات به یکی از موانع کسب و کار است مشکلات این حوزه برطرف شود ما باید همه موانع را با هم مورد توجه قرار دهیم. مجلس مشخصا در حوزه قانونگذاری و نظارت می تواند به بخش تولید کمک کنند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: ما نمی توانیم برای تولید نسخه واحدی بپچیم چرا که موانع این حوزه کالا به کاللا و صنعت به صنعت متفاوت است و باید مشکلات آنها باید به صورت جداگانه احصا شود و بعد برای رفع موانع برنامه ریزی کنیم. مثلا در حوزه کشاورزی پدیده دلالیسم و این که منافع به جیب دلالان می رود بزرگترین مانع است. در حوزه لوازم خانگی واردات قاچاق یکی از مشکلات اصلی است و در صنایع خودروسازی هم مدیریت ناکارامد و تعارض منافع تشکلها بر این صنعت اثرگذار است.

وی اضافه کرد: همه ما هم مجلس و هم دولت باید برای اصلاح قوانین و مقررات و حمایت از تولید تلاش کنیم تولیدکنندگان هم باید کیفیت را بالا ببرند و نهایتا مردم با خرید کالاهای تولید داخل از تولید حمایت کنند تا ان شاءالله مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در سال ۱۴۰۰ محقق شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =