کد خبر : 259098
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

ترکی الفیصل: دنبال قیمومیت بر قدس نیستیم

ترکی الفیصل: دنبال قیمومیت بر قدس نیستیم

رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان اعلام کرد که این کشور خواهان قیمومیت بر قدس نیست و چنین شایعاتی را رژیم صهیونیستی پخش می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ترکی الفیصل، رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان در گفتگو با شبکه روسیا الیوم گفت: ما خواهان دستیابی به قیمومیت بر قدس نیستیم و همه آنچه در این باره گفته می‌شود شایعه است. اسرائیل چنین اخباری را پخش می‌کند. عربستان مقدسات اسلامی را دارد و همانطور که ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان می‌گوید، برای ما مایه شرافت و خرسندی است که مردم عربستان به حجاج “خدمت” می‌کنند. منطقه عربی محور توجه جهانی است و آنچه در آن رخ می‌دهد بر تمام جهان اسلام تأثیر می‌گذارد. کرونا ثابت کرد که جهان باید به جای دشمنی متحد شود.

وی افزود: “ما با کسی دشمنی نداریم. عربستان برای نزدیکی به تمام کشورها از جمله ترکیه تلاش می‌کند. عربستان همواره می‌خواهد روابط یکسانی با تمام کشورهای همجوار و جهان داشته باشد. نباید در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله کرد.”

الفیصل درباره اردن گفت: ما همواره از اردن در تمام زمینه‌ها حمایت می‌کنیم و روابط قوی و مستمری داریم. عجیب نیست که از روابطمان برای کمک به اردن استفاده کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − ده =